با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

انجام ۱۰ کار هوشمندانه قبل از خواب

انجام ۱۰ کار هوشمندانه قبل از خواب باعث می‌شود که شما بسیار زودتر به رختخواب بروید و هنگامی که ۸ ساعت خواب کافی در طول شب داشته باشید، در صبح حس می‌کنید که استراحت کافی داشته‌اید که باعث می‌شود بهتر در طول روز کار کنید.
انجام 10 کار هوشمندانه قبل از خواب باعث می‌شود که شما بسیار زودتر به رختخواب بروید و هنگامی که 8 ساعت خواب کافی در طول شب داشته باشید، در صبح حس می‌کنید که استراحت کافی داشته‌اید که باعث می‌شود بهتر در طول روز کار کنید.

۱- بعد از ساعت ۱۹ قهوه ننوشید.
۲- تقویم خود را برای روز بعد در اوایل شب مرور کنید. دو کار و یا هدفی که باید انجام دهید را تعیین کنید.
۳- به جای دوش گرفتن در صبح روز بعد، قبل از خواب دوش بگیرید.
۴- کوله پشتی و ظرف نهار بچه‌ها را آماده کنید.
۵- لباس‌هایی که فردا قرار است بپوشید را شب قبل انتخاب کنید تا صبح آماده باشند.
۶- تمام دستگاه های الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.
۷- ده دقیقه خانه را مرتب کنید تا صبح در یک فضای تمیز از خواب برخیزید.
۸- بالش و تشک خود را با اسپری اسطوخودوس اسپری کنید، رایحه‌ای که باعث آرامش می‌شود.
۹- قبل از خواب کتاب بخوانید.
۱۰- یک ساعت قبل از خاموش کردن همه چراغ‌ها را کم نور کنید.

و حالا تجارب سه فرد موفق در این زمینه:
– Rosie Battista بنیانگذار سبک زندگی پس از ۴۰ سالگی صبحانه روز بعد خود را از شب قبل آماده می کند، یک کاسه با جو دوسر سفارشی مخلوط «من لازم نیست که در مورد شروع یک روز سالم فکر کنم. این وعده غذایی من را سرشار از انرژی می کند»
– Aprille Franks Hunt مدیر عامل شرکت Women Recharged ، که کنفرانس‌های کسب و کار بر پا می‌کند، به تمام تماس‌های تلفنی حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب پایان می‌دهد، چون او متوجه شد که چت اواخر شب اغلب با شکایت خانواده، دوستان و مشتریان که غم‌ها و مشکلات را روی او تخلیه می‌کنند همراه است. او می‌گوید آن ساعت از شب بیش از حد منفی است. در حال حاضر او به تماشای چیزی آرامش بخش و خنده دار قبل از خواب می‌پردازد. “خنده یک روز پر تنش را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد تا من آرام به خواب بروم”
– Emily Bennington مربی، ازخودش می‌پرسد، من هر شب را با تامل در اینکه چه چیزی در روزی که پشت سر گذاشتم صحیح و درست بود به پایان می‌رسانم. بعد از سال‌ها این یک تغییر مهم است، وقتی که هنگام خواب بر روی کارهایی که در طول آن روز فراموش کردم یا باید انجام می‌دادم یا کوتاهی کردم تمرکز می‌کنم. به جای احساس بی کفایتی با انتخاب اندیشمندانه توجه کردن به چیزهای کوچک و بزرگ که سزاوار شناخت و تجلیل هستند به خواب می‌روم. این به من کمک می‌کند که هر روز برای ساختن روزی جدید با هیجان از خواب بیدار شوم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.