با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

بازتعریف دوباره از خود (بخش ۳)

بازتعریف دوباره از خود (بخش۳): حرکت به جلو

بازتعریف دوباره از خود

۱- الویت‌هایتان را ارزیابی کنید. این بار از خود بپرسید که کدام یک از جنبه‌های زندگیتان نیازمند مراقبت بیشترند، صرف نظر از اینکه سزاوار دریافت این مراقبت هستند یا خیر.
– اولویت‌های خود را مجددا لیست کنید و متوجه خواهید شد که لیست جدید منطبق بر اولویت‌های موجود در ذهن شماست.
– اگر در حال حاضر خیلی کار می‌کنید اما به این معتقدید که خانواده از موفقیت‌های مالی مهم‌تر است، بعد از کار، به جای تا دیر وقت کار کردن یکراست به خانه بروید. لحظات خوبی همراه خانواده‌تان داشته باشید و این کار را تا زمانی که یک کار اورژانسی پیش بیاید، ادامه دهید.

 

۲- از خود بپرسید که کدام شاخصه را می‌خواهید افزایش دهید. تصمیم بگیرید می‌خواهید چه کسی باشید و صفات شخصیتی را که مایلید داشته باشید شناسایی کنید. این صفات شخصیتی ممکن است در شما وجود داشته باشند یا شما هرگز آن را بروز نداده‌اید.
– برای مثال ممکن است یکی از شاخصه‌های ایده‌آلتان این باشد که زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید. شما ممکن است در آغاز حرفه خود، مدیریت زمانی خوبی داشتید، اما یکنواختی در زندگی شما را تشویق به راحت طلبی کرده باشد. از طرف دیگر ممکن است در تلاش برای یک مدیریت عاقلانه بوده باشید. در هر صورت اگر این یکی از شاخصه‌های ایده آل شماست آن را در لیست خود قرار داده و روی آن کار کنید.

 

۳- با تنظیم اهداف به اعمالتان امید داشته باشید. خوش بینی و امید مهم هستند، اما هیچ کس فقط با آرزوی داشتن امید و خوش بینی تغییر نکرده است. دوباره پیدا کردن خودتان زمان می‌گیرد و مستلزم تلاش زیاد است.
– به جای اینکه بنشینید و آرزو کنید که ای کاش زمان بیشتری برای پرداختن به جنبه خلاقانه خود داشتید، برای آن زمان بندی کنید. برای مقدار زمانی که برای پرداختن به خلاقیت خود در هر ماه نیاز دارید، هدف تعیین کنید.

 

۴- هر روز زمان کوتاهی را برای پیگیری اهدافتان اختصاص دهید. وقتی هدفی را تعیین کردید باید برای تحقق آن زمان بگذارید.
– به عنوان مثال ممکن است برای بهبود سلامتیتان برنامه ریزی کرده باشید. به جای اینکه به خود بگویید: «من فردا شروع خواهم کرد» یا «هفته بعد شروع خواهم کرد» امروز شروع کنید. هر روز مقدار کمی ورزش انجام دهید. به این ترتیب تلاش کردن برای رسیدن به هدفتان به یک عادت ریشه‌ای تبدیل خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۷ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.