با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

بازتعریف دوباره از خود (بخش ۴)

بازتعریف دوباره از خود (بخش ۴): تعریفتان از خود را دوباره بنویسید

بازتعریف دوباره از خود

۱- از منطقه راحتی خود خارج شده‌اید. یک راه سریع برای تغییر دادن خودتان انجام دادن کاری است که امتحانش برایتان راحت نیست.
– هر قدمی که بر می‌دارید باید شما را به خود ایده آلتان نزدیک کند نه اینکه شما را از آن دور کند.
– اگر شما تا حدودی منزوی هستید اما دلتان می‌خواهد که اجتماعی‌تر شوید به یک گروه سرگرمی یا باشگاه‌های اجتماعی بپیوندید. مراقب باشید که به یک جمعیت خوب بپیوندید.
– اگر می‌خواهید بیشتر ماجراجو باشید، یک مسافرت مختصر داشته باشید. ماجراجو بودن به معنی احمق بودن نیست. بنابراین لازم به انجام کارهای بی پروا مانند دوست شدن با فردی خطرناک نیست.

۲- به دنبال یکی از علایق قدیمیتان بروید. از خود بپرسید که آیا رویا یا علاقه‌ای وجود داشته است که برای آن وقت نگذاشته باشید. اگر وجود داشته است برای علایق قدیمیتان دوباره وقت بگذارید. ممکن است، یک قسمت مثبت وجودتان را کشف کنید.
– اگر یک روزی رویای سرآشپز شدن را داشتید تلاش کنید درس‌های آشپزی را دنبال کنید حتی اگر تصمیم به تغییر شغل ندارید.
– اگر به بازی فوتبال در دوران دبیرستان علاقه داشتید یک لیگ ورزشی بزرگسالان را پیدا کنید و به آن بپیوندید. ممکن است دوستی را بیابید و برای تناسب اندام و کار گروهی ارزش قائل شوید.

۳- برای چیزهایی که در حال حاضر عاشقشان هستید وقت بگذارید. ممکن است در حال حاضر به یک سرگرمی یا فعالیت خاص علاقه داشته باشید. بهانه جویی را کنار بگذارید و شروع به برنامه ریزی برای علایق فعلیتان کنید.

۴- با افراد جدید ملاقات کنید و دوست‌های جدید پیدا کنید. افرادی که در زندگیتان هستند خود فعلیتان را می‌شناسند و ممکن است در تبدیل شدن به یک فرد جدید شما را کمک نکنند. وقتی با افراد جدید ملاقات می‌کنید، درباره شخصی که می‌خواهید شوید صحبت کنید. بنابراین می‌توانید روی ایده آل‌هایتان باقی بمانید.
– مطمئن شوید که افراد جدید دور و بر شما دارای نگرش مثبت هستند. تبدیل به شخصی جدید شدن در کنار آدم‌های مثبت اندیش به مراتب آسان‌تر است.
– انسان‌ها معمولا به خاطر غرورشان دوست ندارند با آدم‌های موفق‌تر از خودشان نشست و برخاست داشته باشند و دوست دارند با آدم های‌ شبیه خودشان دوست باشند و این یعنی در جا زدن. بیشتر دوستان نزدیک بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت رقبای بیل گیتس هستند، این را از روی قرار ملاقات‌ها و تفریحات او و کسانیکه همراه او هستند، به وضوح می‌توان دید.
– این به این معنی نیست که باید دوستان قدیمی و خانواده را از زندگی خود حذف کنید. فقط از رابطه‌هایی که برای اهدافتان سم هستند دوری کنید. اگر رابطه‌تان یک رابطه سالم است از دستش ندهید حتی اگر به شما را به سوی هدفتان پیش نمی‌برند.

۵- نشانه‌ گذاری برای یادآوری‌ها ایجاد کنید. به جای فکر کردن به اینکه چه کسی می‌خواهید باشید و چگونه می‌خواهید تغییر کنید آنها را یادداشت کنید. لیستی از قدم‌هایی که برای رسیدن به هدفتان باید بردارید، یادداشت کنید.
– این لیست را در معرض دیدتان قرار دهید تا بتوانید هر روز آن را ببینید. نشانه‌های یادآورکننده دیداری، فراموش کردن لیستتان را سخت می‌کنند.

۶- هر روز صبح لحظه‌ای را به یادآوری اختصاص دهید و قبل از اینکه روزتان را آغاز کنید، زمان کوتاهی را صرف کنید، برای فکر کردن به اینکه چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید.
– به محض اینکه بیدار شدید از خودتان بپرسید که آیا امروز همان فردای دیروز هستید. روی قسمت‌هایی از وجودتان که در حال تغییر یافتن به چیز بهتری می‌شوند و قسمت‌هایی که هنوز نیاز به کار دارند، فکر کنید.
– انجام این کار در صبح می‌تواند به شما کمک کند در طول روز به فکر وا دارد.

۷- با سرعت ثابت به سمت هدفهایتان گام بردارید. وقتتان را هدر ندهید اما عجله هم نکنید.
– تلاش به مقدار کم برای تغییر در هر روز به هدر نرفتن وقتتان کمک می‌کند. اگر به مرحله‌ای رسیدید که احساس کردید، گیر افتادید کاری بزرگ برای حرکت دوباره‌تان انجام دهید.
– به خاطر داشته باشید که تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد. یک شبه در صدد تغییر یکباره همه چیز نباشید که شما را دستپاچه و مجبور به ترک کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۸ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.