با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

بهترین روش برای تقویت عضلات صورت

داشتن یک برنامه صحیح برای نرمش دادن ماهیچه‌ها و عضلات صورت، بهترین روش برای تقویت عضلات صورت در این ناحیه می‌باشد تا هم خطوط چین و چروک بر روی چهره برطرف شود و هم پوست خود را در برابر شل شدن بر اثر افزایش سن کنترل کنید. رژیم غذایی مناسب، مصرف زیاد آب و تمرین و نرمش مرتب به صورت روزانه می‌تواند کمک نماید تا ظاهری جوان‌تر پیدا نمایید. نرمش عضلات صورت یا همان یوگای صورت، راهی طبیعی برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر می‌باشد چون عضله‌های صورت سفت گردیده و چین و چروک به حداقل می‌رسد. حدودا بالغ بر ۵۰ عضله روی صورت قرار دارد که نرمش دادن آنها اثرات مثبتی خواهد داشت و نیز به چشم‌ها کمک می‌کند تا فشار کمتری متحمل شده و نیز فشار بر روی گردن و عضلات سر و صورت کاهش یابد. درصورتیکه این نرمش‌های مختصر و مفید را با فعالیت‌های روزمره خود تلفیق نمایید، ظرف مدت زمان کمی،در عرض چند هفته از پوست صورت و عضلات چهره‌ی سفت‌تری برخوردار خواهید شد.

 

بخش اول: حرکات کششی اولیه

۱- در منزل جایی را بیابید که تنها و بدون مزاحمت به راحتی نرمش کنید.
همانند بسیاری از نرمش‌های ایزومتریک، نرمش‌های مربوط به ماهیچه‌های صورت ممکن است درابتدا کمی دشوار به نظر برسند. روی یک صندلی نشسته و دقت نمایید که وضعیت بدن درحالت مناسبی ‌باشد.

پیش از آغاز نرمش صورت، برای گردن خود حرکت کششی انجام دهید
۲- پیش از آغاز نرمش صورت، برای گردن خود حرکت کششی انجام دهید. تمامی چنین حرکاتی، باید به آهستگی انجام گرفته و همراه آنها نفس عمیق نیز بکشید. سر خود را به پایین رها کرده و سپس چند مرتبه آن را بالا بکشید.
چانه را به آهستگی به سمت هر یک از شانه‌ها حرکت داده به نحوی که از راستای یک شانه به سمت شانه دیگر بچرخد.
وقتی به سمت هر یک از شانه‌ها می‌رسید به مدت ۵ ثانیه صبرکرده و سپس حرکت را بچرخانید و این کار را دست کم دو مرتبه تکرار نمایید.
سر خود را به طرف راست و پایین رها سازید گویی قصد دارید که سر را بر روی شانه راست استراحت دهید. ۱۰ ثانیه صبر کرده و حرکت را در جهت مخالف تکرار نمایید. به وضعیت اولیه بازگردید و حالا آماده حرکت اصلی برای نرمش بر روی ماهیچه‌های صورت هستید.

 

بخش دوم: نرمش برای عضلات چشم

به سمت راست نگاه کنید، درحالیکه صورت شما کاملا رو به جلو می‌باشد

۱- به سمت راست نگاه کنید، درحالیکه صورت شما کاملا رو به جلو می‌باشد. برای مدت ۵ ثانیه صبر کرده و سپس حرکت مشابهی را در جهت عکس تکرار نمایید و مجدد ۵ ثانیه صبر نمایید.
و حالا برای ۵ ثانیه به بالا نگاه کنید و سپس ۵ ثانیه به پایین. به صورت قطری نیز برای ۵ ثانیه به هر دو سو مایل خیره شوید ولی صورت همچنان باید کاملا روبه جلو باشد و نچرخد. اینک بایستی سر خود را به سمت چپ چرخانده و نگاه را به همان سو ببرید. این حرکت را برای هر سمت به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید.
چنین نرمشی برای عضلات چشم جهت جلوگیری یا کاهش افتادگی پلک‌ها مفید بوده و حتی می‌تواند پس از مدت طولانی کار کردن با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون استراحت خوبی به چشم‌ها بدهد. انجام این تمرین با چشمان بسته نیز ممکن است.

ابروها را بالا برده و 5 ثانیه نگه دارید
۲- ابروها را بالا برده و ۵ ثانیه نگه دارید. چشم‌ها را تاجای ممکن کاملا باز نگاه داشته و بگذارید تا دهان باز شده و یا لب‌ها درهم فرو روند. این حرکت را پنج مرتبه تکرار نمایید.

Open-your-eyes-wide,-in-a-surprised-look.
۳- چشم‌ها را کاملا باز نگاه داشته همانند وقتی که تعجب می‌کنید. سعی کنید تا ابروها بالا نروند. پنج مرتبه حرکت را تکرار نمایید.

 

بخش سوم: نرمش عضلات دهان

زبان را بیرون آورده و تا جایی که می‌توانید زبان درازی کنید

۱- زبان را بیرون آورده و تا جایی که می‌توانید زبان درازی کنید. این حرکت را برای مدت ۶۰ ثانیه حفظ نمایید.

Look-up-at-the-ceiling
۲- به سقف خیره شوید. لب‌ها را غنچه کنید، انگار قرار است چیزی را ببوسید. حرکت را پنج مرتبه به مدت پنج ثانیه تکرار کنید.
درحالیکه به سقف خیره هستید، زبان خود را پنج مرتبه بیرون آورید. این قسمت از نرمش‌ها به شما کمک می‌کند تا عضلات گردن را کشیده و تقویت نمایید. درآخر سر را به وضعیت عادی برگردانده تا بتوانید استراحت کرده و برای مرحله بعدی آماده شوید.
۳- دهان را به صورت o باز کرده و نگاه دارید.
•فک بالا و پایین را بجنبانید تا دهان باز گردد.
•با لب‌ها یک o کوچک بسازید.
•فک و دهان را باز نگاه داشته و لبها را تا حد ممکن فاصله دهید، انگار دارید حسابی لبخند می زنید.
•حرکت o شکل را ۱۰ بار تکرار کرده و آن را بزرگ و کوچک نمایید.
۴- حرکت بودای خندان
•لب‌ها را جوری جمع کنید که داخل دهان کشیده شده و قابل رویت نباشند.
•گوشه‌های دهان را بالا بکشید تا به شکل لبخند دربیاید.
•تمرین را ۱۰ الی ۱۲ بار تکرار نمایید.

 

بخش چهارم: تمرین تنفسی

تنفس عمیق را برای چند بار متوالی تکرار کنید

تنفس عمیق را برای چند بار متوالی تکرار کنید. هر دفعه که بازدم را به بیرون می‌فرستید، لب‌ها را با فشار دهید به بیرون به نحوی که غنچه شوند؛ انجام تمرین از ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه توصیه می‌شود.

 

بخش پنجم: نرمش گونه ها

Place-three-fingers-on-the-top-of-your-right-cheekbone

سه انگشت خود را روی قسمت فوقانی استخوان گونه سمت راست قرار دهید. به آرامی قسمت مشخص شده را فشار دهید و یک لبخند حسابی بزنید تا استخوان زیر گونه تا حد ممکن بالا کشیده شود.
حرکت مشابهی را برای گونه سمت چپ انجام داده و ۳ بار برای هرگونه تمرین را تکرار کنید و در هر حرکت مدت ۵ ثانیه مکث لازم است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.