با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

تغییر عادات غذایی در محل کار

بر اساس یک نظر سنجی منتشر شده در سال ۲۰۱۴، بیش از ۴۰ درصد از کارکنان آمریکایی، اضافه وزن پیدا کرده‌اند. تغییر عادات غذایی در محل کار، همیشه به دلیل عدم آگاهی از دانش غذایی نیست بلکه تغییر در شیوه زندگی است. بسیاری از کارکنان به علت عدم فعالیت، استرس، غذا خوردن و جشن محل کار، دچار اضافه وزن شده‌اند. اما یک زندگی پر مشغله نیز می‌تواند این شرایط را شامل شود.

 

تغییر عادات غذایی در محل کار

۱- درک از گسترش رفتارهای اجتماعی

رفتارها، فیزیکی و روانی، مسری هستند به این معنی که آنها از یک شخص به شخص دیگر منتقل می شوند. این امر به ویژه برای محیط‌های اجتماعی مانند محل کار، صادق می‌باشد. خوشبختانه یا متاسفانه، این بدان معناست که کارتان می‌تواند به رژیم غذاییتان ضربه بزند. به طور ذاتی شما تمایل به تقلید از دیگران دارید، این گسترش رفتارها ممکن است بی درنگ شما را به تقلید از عادات غذایی و احساسات دیگر کارکنان وا دارد و باعث افزایش وزن غیر عمدی و یا غذا خوردن احساسی شود.

 

ذهن، عادات غذا خوردن در محل کار را به خانه منتقل می کند

۲- ذهن، عادات غذا خوردن در محل کار را به خانه منتقل می کند

عادات غذایی همچنین می‌تواند در محل کار شکل گرفته باشد. حتی در یک مقیاس جهانی هم، مردم می‌توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

 

یک دوست خوب با همین اهداف را پیدا کنید

۳- یک دوست خوب با همین اهداف را پیدا کنید

در محل کار، این امر می‌تواند رژیم غذاییتان را تحت تاثیر قرار دهد، گزینش دوستان نزدیکی که عادات سالمی را اتخاذ می‌کنند و تمایل بیشتری به حفظ آن دارند. بنابراین وقتی قصد دارید درست غذا بخورید از یک همکار بخواهید به شما بپیوندد.

 

یک فرهنگ کاری سالم داشته باشید

۴ – یک فرهنگ کاری سالم داشته باشید

فرهنگ کاری حاکم بر شرکت نیز بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال، مدیرانی که از برنامه‌های بهداشتی حمایت می‌کنند، می‌توانند استرس، ورزش و عادات غذایی در شرکت خود را بهبود بخشند. اگر محل کارتان مزایا و پیشنهادات سلامتی ارائه می دهد، از آنها استفاده کنید. مشارکت شما همچنین می‌تواند دیگران را برای پیوستن تشویق کند.

 

تمرین تمرکز حواس کنید

۵- تمرین تمرکز حواس کنید

غذا خوردن متفکرانه را تمرین کنید. به عنوان مثال، وقتی یک دونات را می‌بینید، مکث کنید و از خود بپرسید آیا شما واقعا به آن نیاز دارید؟ اگر خیلی وسوسه انگیز است، شما هنوز هم می‌توانید از دیگر تصمیمات متفکرانه به عنوان یک ابزار کنترلی خوردن، استفاده کنید.

 

عادات جدید پیدا کنید

۶- عادات جدید پیدا کنید

به عنوان مثال، شما می‌توانید با خوردن نصف دونات موافقت کنید به دو دلیل:
۱- شما کمتر غذا می‌خورید.
۲- یک عادت جدید کنترل خود را شروع خواهید کرد.
به همین ترتیب وقتی با دوستانتان به بیرون می‌روید، می‌توانید دونات یا هر خوراکی دیگری را بخورید و بعد از خوردن آن برای از بین بردن کالری، شروع به پیاده روی کنید. به واقع، راه‌های زیادی برای یادگیری تمرکز حواس در محل کار وجود دارد.

 

از بین بردن موقعیت‌های تحریک اشتها

۷- از بین بردن موقعیت‌های تحریک اشتها

هوس‌ها، موقعیتی هستند، به این معنی که آنها همیشه شما را در همه جا دنبال نمی‌کنند. در حالی که شما ممکن است با همکاران دونات میل کنید، ممکن است در خانه از خوردنش سرباز زنید. شما می‌توانید، برای مثال، از دیدن همکاران خود در حال خوردن دونات جلوگیری کنید با خوردن در یک اتاق جداگانه.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.