با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

تقویت مغز با خوراکی‌های سالم

تقویت مغز با خوراکی‌های سالممغز مهم‌ترین عضو بدن است و شاید تقویت آن یکی از مهم‌ترین کارها باشد. مواد غذایی مهم‌ترین عامل سلامتی است و تا جایی که ممکن است باید از مواد غذایی سالم استفاده کنید. در این مقاله از چیدنی به تقویت مغز با خوراکی‌‌های سالم می‌پردازیم و لیستی از آن‌ها را با خواصشان نام می‌بریم:

 

شکلات تلخ یا شکلات شیری:

برای تقویت حافظه خود، این عضو گرانبها،  شکلات مصرف کنید؛ البته نه هر شکلاتی، شکلات تلخ یا شکلات شیری در تقویت مغز موثر است.

 

سیب تازه:

پیشنهاد می‌کنیم هر روز یک یا دو عدد سیب تازه بخورید؛ سیب ما را از بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون مصون می‌دارد. سیب حاوی کوئرستین است که نوعی فیتونرینت است و همان جادوی سیب است.

 

ماست:

لبنیات برای بدن بسیار مفید است و شامل مواد مغذی فراوانی است که برای خیلی از عضوهای بدن مفید است اما به دلیل پروتئین و ویتامین B برای مغز شما بسیار عالی است و ارتباط میان سلول های عصبی را تقویت می‌نماید.

 

گوشت ماهی:

برای بهبود عملکرد مغز از گوشت ماهی استفاده کنید؛ ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که مغز را تقویت می‌کند.

 

بادام:

بادام را آخر شب قبل از خواب یا صبح پس از بیدار شدن مصرف کنید تا مواد مغذی آن حافظه‌تان را تقویت کند.

 

گندم سبوس‌دار:

لیستین گندم سبوس دار برای بهبود بخشیدن به عملکرد مغز فوق العاده است.

 

ریحان:

ریشه ریحان برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر مفید است و خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد.

 

گوشت بدون چربی:

ویتامین B12 و آهن و روی موجود در گوشت برای بافت‌های مغز بسیار مفیدند.

 

گردو:

ویتامین B6 و E و اسیدهای چرب امگا۳ از مواد موجود در گردو است که مغز را تقویت می‌کند.

 

توت فرنگی:

توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان است که مغز را در برابر اکسیداتیو حفظ می‌کند و مصرف مکرر آن توصیه می‌شود.

 

سیب زمینی:

کربوهیدرات‌های سیب زمینی برای تقویت مغز بسیار مفیدند و مصرف آن برای بهبود و تقویت مغز توصیه می‌شود.

 

انبه:

انبه میوه‌ای چرب است و دارای بافت‌های چربی است اما گردش خون را بهبود می‌بخشد و همین باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود و مغز را تقویت می‌کند.

 

تخم مرغ:

حافظه خود را با تخم‌مرغ تقویت کنید. برای تقویت حافظه و هوش جنین نیز مصرف تخم‌مرغ به مادران باردار در دوران حاملگی توصیه می‌شود تا فرزندانی باهوش پرورش دهند.

 

اسفناج:

اسفناج دارویی شفابخش و درمان بسیاری از بیماری‌هاست. اسفناج آنزیم‌هایی در برگ‌هایش دارد که برای سیناپس‌های سلول‌‌‌های عصبی بسیار مفید است و با تقویت سیناپس‌ها مغز را نیز تقویت می‌کند. فولیک اسید موجود در اسفناج نیز برای تقویت حافظه موثر است. اسفناج نه تنها مغز را تقویت می‌کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد، شامل آنتی‌اکسیدان نیز می‌باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.