با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

تناسب اندام آسان و سریع ران و پهلو

تناسب اندام آسان و سریع ران و پهلو

با گسترش ماشینی شدن و کاهش فعالیت‌های جسمانی، چاقی مسئله‌ای شده است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. مصرف غذاهای پرچرب و فست‌فود نیز از دیگر دلایل افزایش وزن در حال حاضر است. در این میان چاقی در ناحیه ران و پهلو بسیار شایع‌تر از سایر نقاط است. در این مقاله روش‌هایی برای آب کردن چربی‎های ران و پهلو ارائه می‌کنیم. برای تناسب اندام آسان و سریع ران و پهلو موارد زیر را به خاطر بسپارید:

 

بادام بخورید

مصرف دانه‌های روغنی برای میان وعده بسیار مناسب است. به عنوان مثال بادام بخورید تا جایگزین میان وعده‌های چاق کننده و چرب باشد، علاوه بر این، این ماده غذایی باعث سخت شدن عضلات می‌گردد.

 

تخم مرغ مصرف کنید

از تخم مرغ برای صبحانه حتی برخی روزها به عنوان وعده غذایی کامل ناهار یا شام استفاده کنید. تخم مرغ باعث چربی سوزی و تشکیل عضله می‌شود.

 

کره بادام زمینی

به جای تنقلات شیرین و مضر مثل شکلات، کره بادام زمینی استفاده کنید؛ اما در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. کره بادام زمینی باعث افزایش چربی سوزی می‌شود و همچنین پروتئین لازم برای تشکیل عضله را ایجاد می‌کند.

 

گریپ فروت میل کنید

این میوه توانایی آن را دارد که انسولین را کاهش دهد و باعث افزایش متابولیسم شود. با تنظیم قند خون، گریپ فروت کمک شایانی به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. بزرگترین فایده گریپ فروت برای بدن شما چربی سوزی است.

 

ماهی بخورید

ماهی دارای پروتئینی است که به شما برای مدتی طولانی احساس سیری می‌دهد و شما را به میان وعده‌ها و غذاها برای مدتی بی‌میل می‌کند و باعث چربی سوزی می‌شود. همچنین ماهی‌های روغنی حاوی امگا ۳ هستند که برای چربی سوزی بسیار عالی هستند.

 

غلات را در سبد غذایی خود بگنجانید

مصرف اندازه غلاتی مانند نان کامل (دارای سبوس) و برنج قهوه‌ای کمک شایانی به چربی سوزی می‌کند اما اگر این مصرف از حد بگذرد نتیجه عکس دارد و باعث ذخیره چربی در بدن خواهد شد.

 

از حبوبات در آشپزی استفاده کنید

حبوبات نیز برای سوزاندن چربی مفید است؛ به علاوه برای تشکیل عضلات سفت و زیبا مصرف حبوبات عالی است. شما هر رژیمی برای رسیدن به تناسب اندام بگیرید، مطمئنا مصرف حبوبات بخشی از آن خواهد بود که نشان دهنده فواید این ماده عالی است.

 

برای سفت شدن عضلات ران و پهلو نیازی به رژیم‎های سخت و طاقت فرسا ندارید؛ تنها در کنار غذاهای خوشمزه‌ای که نوش جان می‌کنید، درصد موارد یاد شده را افزایش داده و از غذاهای پرچرب و مضر و فست فودها دوری کنید و همچنین برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن، ورزش منظم و سبکی را هم دنبال کنید تا به اندام دلخواهتان برسید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.