با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

توصیه‌هایی برای افزایش وزن کم وزن‌ها

کمبود وزن

در این مقاله نکات لازم و توصیه‌هایی برای افزایش وزن کم وزن‌ها و افرادیکه بسیار کم وزن می‌باشند، ارائه خواهد شد.
– بنشینید و محاسبه کنید که برای اینکه به وزن دلخواه خود برسید باید چند کالری در طول روز بخورید. برای این کار می‌توانید در اینترنت از سایت‌هایی که این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که میزان کالری مورد نظر خود را بدانید، استفاده کنید.
– اگر قرار است رژیم غذایی خاصی برای افزایش وزن خود بگیرید، سعی کنید به برنامه غذایی خود تنوع بدهید و از گروه‌های مختلف غذایی در آن استفاده کنید و بین مواد غذایی که مصرف می‌کنید تعادل را عایت کنید.
– خوردن صبحانه کامل یکی از بهترین کمک‌ها برای افزایش وزن است. در ضمن سعی کنید حتما از نان سبوس‌دار و کره بادام زمینی در صبحانه استفاده کنید.
– بعد از صبحانه و بعد از نهار در بعد از ظهر خوراک مختصری بخورید. منظورمان تنقلات نیست. آجیل و یا میوه خشک گزینه‌های خوبی برای این کار هستند. خوردن شکلات سیاه نیز بسیار مفید است. شکلات سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است.
– برای رساندن کالری زیاد به بدنتان از غذاهای سرخ شده استفاده نکنید. سلامتیتان از تناسب اندامتان مهم‌تر است! برای داشتن یک رژیم غذایی پرکالری و در عین حال سالم می‌توانید از سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته و یا آبپز و بخارپز و یا کبابی استفاده کنید.
– وقتی سالاد می‌خورید از سس سالاد استفاده کنید. وقتی سبزیجات را می‌پزید در آن‌ها از کره استفاده کنید. استفاده از سس مایونز در ساندویچ فراموش نشود. مصرف تخم مرغ نیز چه به صورت آبپز و چه در سوپ و سس و نان نیز بسیار موثر است.
– استفاده از پنیر پیتزا هم گزینه خوبی‌ست، می‌توانید از آن برای مزه‌دار کردن مرغ و ماهی استفاده کنید، همچنین اضافه کردن پنیر پیتزا به گوشت، سبزیجات ، ماکارونی و سالاد نیز آن‌ها را بسیار خوشمزه می‌کند.
– علاوه بر پنیر پیتزا، پنیر خامه‌ای نیز سرشار از انرژِی است. از پنیر خامه‌ای نیز می‌توانید برای مخلوط کزدن با سس استفاده کنید. و یا به همراه میوه‌ها و سبزیجات و یا با نان و بیسکوییت میل کنید.
– استفاده از شیر خشک نیز می‌تواند موثر باشد. نحوه استفاده از آن نیز به این نحو است که آن را به سوپ، و سس، شیر، پوره سیب زمینی و گوشت اضافه کنید. شیر خشک سرشار از پروتئین است و کالری بالایی دارد. استفاده از مواد نشاسته‌ای را نیز فراموش نکنید.
– برای اینکه غذاها و مواد غذایی که می‌خورید بهتر و راحت‌تر جذب بدنتان شوند، با هر بار غذا خوردن سعی کنید ۲ و یا ۳ لیوان آب بنوشید. نوشیدن شیر و آبمیوه نیز کالری خوبی به بدنتان می‌رساند، از مصرف نوشابه خودداری کنید زیرا ارزش غذایی ندارد و مضر است.
– ورزش هم آخرین توصیه ما به شماست. ورزش کردن باعث جذب بهتر مواد غذایی به بدنتان می‌شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۵ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.