با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

توقف خرو پف به طور طبیعی (بخش ۲)

در ادامه موضوع توقف خرو پف به طور طبیعی به بخش دوم آن با موضوع تغییر سبک زندگی می‌پردازیم:

توقف خرو پف به طور طبیعی (بخش 2)

 

۱- کاهش وزن

مانند بسیاری از مشکلات جسمی دیگر اضافه وزن می‌تواند باعث خواب بدتر شود. افرادی که اضافه وزن دارند (به خصوص مردان) بافت گردنشان حجیم شده و راه هوایی را باریک‌تر کرده و موجب خر و پف بیشتر می‌شود. از آن بدتر اضافه وزن می‌تواند باعث اختلالات جدی خواب مانند آپنه خواب شوند. برای از بین بردن این اثرات مضر به وسیله رژیم و ورزش، وزن خود را کاهش دهید.
– اگر به طور قابل توجهی دارای اضافه وزن هستید با دکتر خود در مورد آن صحبت کنید. معمولا پزشک عمومی به شما یک رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزنتان توصیه می‌کند و یا شما را به یک متخصص تغذیه برای راهنمایی و کمک بیشتر معرفی می‌کند.

 

۲- بیشتر ورزش کنید

برخی شواهد نشان می‌دهد که مقداری ورزش در طول روز می‌تواند خروپف را کنترل کند. بدیهی است ورزش به کاهش وزن شما کمک می‌کند، در نتیجه بافت گردن باریک‌تر شده و خروپف کاهش می‌یابد و منجر به کاهش خطر ابتلا به آپنه خواب می‌شود.
– نیاز‌های ورزشی هرکس متفاوت است. با این حال مراکز کنترل بیماری (CDC) توصیه می‌کنند که افراد بزرگسال حداقل ۲ ساعت و نیم در هفته به انجام ورزش‌های متوسط مانند پیاده روی سریع و ۲ روز در هفته به تمرینات قدرتی بپردازند. اگر شدت ورزش بیشتر باشد، می‌توانید زمان کلی آن را کاهش دهید.

 

۳- به اندازه کافی آب بنوشید

وقتی مردم دچار کم آبی می‌شوند، ترشحات بینی و گلو به طور طبیعی ضخیم‌تر و خشک‌تر می‌شود. این مساله می‌تواند راه هوایی را مسدود و به خر و پف منجر شود. برای جلوگیری از این قضیه آب زیاد بنوشید. می‌توانید قبل از خواب آب بنوشید اما این کار شما را در طول شب بیدار می‌کند. آب، طراوت بخش، فاقد کالری و رایگان است پس دلیلی برای نخوردن آن وجود ندارد!
-میزان آب مورد نیاز هر فرد در طول روز بستگی به جنسیت، سایز و فعالیتش دارد. به طور کلی زنان باید حدود ۱۱ فنجان آب در طول روز بنوشند، در حالی که این مقدار در مردان به ۱۶ فنجان می‌رسد.

 

۴- اجتناب از خوردن مکمل‌های خواب آور

هر نوع دارو یا ماده شیمیایی خواب آور که کمک می‌کند تا شما بخوابید، با تکرار و به مرور زمان تبدیل به اعتیاد می‌شود. حتی استفاده کوتاه مدت آن باعث خروپف بیش از حد می‌شود. مواد شیمیایی باعث شل شدن بدن شده و خر و پف را افزایش می‌دهد.
– توجه داشته باشید که شامل الکل هم می‌شود که مانند قرص‌های خواب، سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار داده و باعث فروپاشی (اختلال) راه هوایی در هنگام خواب می‌شود.

 

۵- از سیگار کشیدن اجتناب کنید

علاوه بر تمام مضرات سیگار کشیدن افزایش خروپف نیز می‌تواند یکی از مضرات آن باشد. هرچند علت و اثر آن کاملا درک نشده است اما سیگار کشیدن می‌تواند باعث تورم خفیف گلو و التهاب آن و محدود کردن راه هوایی در هنگام خواب منجر شود. علاوه بر این اگر فرد سیگاری یک شبه سیگار را ترک کند، ممکن است خواب او قطع و خطر انسداد راه هوایی را در او افزایش ‌دهد.
– توجه داشته باشید که در معرض دود سیگار دیگران قرار گرفتن نیز منجر به همین اتفاقات می‌شود مانند کسی که خودش سیگار می‌کشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.