با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

جلوگیری از افسردگی بعد طلاق

جلوگیری از افسردگی بعد طلاق
دوران طلاق و بعد از آن یکی از بدترین دوران افرادی است که دچار این حادثه می‌شوند. امیدواریم کسی هرگز این دوران را تجربه نکند. اما اگر خدای ناکرده و بر حسب تقدیر دچار چنین اتفاقی شدید و افسردگی بعد از آن رنجتان می‌دهد با خواندن مطلب زیر روش‌هایی برای جلوگیری از افسردگی بعد طلاق خواهید آموخت که امیدواریم کمی از رنج این دوران را تسکین دهد:
بعد از طلاق چندین راه برای انتخاب دارید. می‌توانید یک جوری با این قضیه کنار بیایید و سعی در آرام‌تر کردن خودتان و به فراموشی سپردن حوادث تلخ زندگی خود کنید و یا می‌توانید بنشینید و باقی عمر خود را غصه بخورید و بهترین فرصت‌های زندگی خود را از دست بدهید، انتخاب با شماست. پیشنهاد ما این است که راه اول را برگزینید. چگونه؟ مطلب زیر را از دست ندهید:
– سعی کنید کمبود محبت و یادآوری طلاق و دوران قبل از آن و گاهی خاطرات را با چیزهایی دیگر جایگزین کنید. برای مثال در کلاسی که دوست دارید ثبت نام کنید. به باشگاه بروید و تناسب اندام خود را به دست اورید.

– عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید تا بدنتان را سالم‌تر نگه دارید.
– بخشش کردن در برخی از موارد مخصوصا اگر پای طلاق در میان باشد، سخت است اما به آرامش بعد از آن می‌ارزد. طلاق و خاطرات تلخ آن یادآور روزهای سخت زندگی شماست و شما را دچار تنیدگی‌های روحی کرده است. اما سعی کنید ببخشید تا آرامش خود را بازیابید. قبول کنید که شما نیز در برخی از مواقع برخوردتان مناسب نبوده است. همه چیز را به خدا بسپارید و با توکل بر او و راز و نیاز با تخلیه خشم و ناراحتی آرامش زندگی خود را بازیابید.
– همانطور که اشاره کردیم، ورزش کمک زیادی به شما برای رهایی از افسردگی می‌کند. با ورزش کردن احساس رضایت شما از زندگی نیز افزایش می‌یابد و باعث کاهش استرس شما و شادابی بیشتر شما می‌شود. سعی کنید در طول روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و بعد از چند روز تاثیرات فوق‌العاده آن را در زندگی خود ببینید.
– یکی دیگر از راه‌های مبارزه با افسردگی بعد از طلاق گسترش روابط دوستانه است. انزوا دردی از شما دوا نمی‌کند. پس سعی کنید بیشتر در محافل دوستانه شرکت کنید و رفت و آمد با افراد دیگر را در زندگی تجربه کنید. این کار علاوه بر افزایش اعتماد به نفستان شادابی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
– بیش از پیش به خودتان فکر کنید و خود را دوست بدارید. کتاب مورد علاقه خود را بخوانید، فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید و به انجام فعالیت‌هایی که دوست دارید و حس می‌کنید شما را شاداب و خوشحال می‌کند، بپردازید. به سفر بروید. در کنار یک رودخانه بنشینید و چای بنوشید و به روح خود آرامش دهید.
کدام راه را انتخاب می‎کنید؟ راهی را که اگر بعد از ۲ سال که به زمان حال برگردید، افسوس و پشیمانی از، از دست رفتن بهترین لحظات زندگی عایدتان شود و یا وقتی به عقب بر می‌گردید احساس رضایت کنید. همیشه به یاد داشته باشید که گذر زمان بهترین تسکین برای غم‌ها و مشکلات است. زخم‌های روحیتان به تدریج بهبود خواهند یافت و غم‌ها جای خود را به آرامش خواهند داد. پس با خود مهربان باشید و به گذشته فکر نکنید و با راهنما‌یی‌هایی که ذکر کردیم سعی در بهبود شرایط و بازگشت آرامش به زندگیتان کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.