با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

خواص گردو

اغلب اوقات، ساده‌ترین مواد غذایی سالم‌ترین آن‌ها هستند. این گفته در مورد انواع آجیل هم صدق می‌کند. این ماده غذایی طبیعی، سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی، آنتی اکسیدان‌ها و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
گردو به پادشاه آجیل‌ها معروف است و همانطور که تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند، گردو می‌تواند به طرق مختلفی سلامت عمومی بدن را افزایش دهد. خوردن چند دانه گردو در روز، شما را از مزایای آن بهره‌مند خواهد کرد.

خواص گردو
در این مطلب درباره ۷ خواص گردو صحبت خواهیم کرد:

۱- دشمن سرطان:

گردو نه تنها سرطان پروستات را کاهش می‌دهد بلکه دشمن سرطان سینه نیز هست.

 

۲- سلامت قلب:

گردو حاوی اسید آمینه ال-آرژینین است که برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند مزایای عروقی متعددی دارد. همچنین حاوی اسیدهای چرب گیاهی امگا۳ است که ضد التهاب بوده و از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری می‌کند.

 

۳- سرشار از آنتی اکسیدان:

گردوها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قدرتمند و منحصر به فرد هستند که در کمتر ماده غذایی موجود است. این آنتی اکسیدانها در مهار رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

 

۴٫ کنترل وزن:

اضافه کردن گردو به رژیم غذایی در طول زمان به کاهش وزنتان کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده روی ۳۱ نفر نشان داد که کاهش وزن کسانی که در رژیم غذاییشان از گردو استفاده کردند، بیشتر از کسانی بوده است که گردو مصرف نمی‌کردند.

 

۵- سلامت مغز:

گردو حاوی مجموعه‌ای از ترکیبات نورونی از جمله ویتامینE ، فولات، ملاتونین، چربی‌های امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف گردو می‌تواند از سلامت مغز، به طور مثال افزایش استدلال استنتاجی در جوانان پشتیبانی کند.

 

۶- دیابت:

چربی مفید در گردو، شاخص‌های متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بهبود می‌بخشد.

 

۷-فسفر فراوان:

مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی، برنج و تخم مرغ برابری می‌کند. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده‌ی خون است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.