با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

داشتن پوست با نشاط با خوردن غذا

چطور پوستمان را روشن، بدون چین و چروک کنیم؟ زیبایی به سلامت کلی بدنتان مربوط است. برای اینکه پوستتان جذاب‌تر و پرطراوت باشد، باید شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید. و یک آغاز بزرگ برای این تغییر از طریق غذاهایی است که می‌خورید. چند روش طبیعی برای داشتن پوستی سفت و محکم انتخاب کنید. همه چیز مربوط می‌شود به چیزهایی که می‌خورید. در این مطلب با نحوه داشتن پوست با نشاط با خوردن غذا آشنا شوید:

 

۱- آجیل بخورید

خوردن یک مشت بادام به پوستتان، چربی‌هایی که نیاز دارد را می‌دهد تا شفاف و درخشان باقی بماند. آجیل‌ها عموما دارای ویتامین B کمپلکس هستند که نه تنها به بازیابی سلول‌های پوست کمک می‌کند بلکه به رشد مو و پوست خشک نیز کمک می‌کند. به پوستتان ظاهری باطراوت می‌دهد و با علائم زودرس پیری مقابله می‌کند. برای میان وعده بعد از ظهرتان از یک مشت بادام طبیعی و بی نمک استفاده کنید.

 آجیل بخورید

 

۲- پنیر بخورید

در رژیم غذایی خود از یک یا ۲ برش پنیر سفت استفاده کنید. پنیر از رشد باکتری‌ها و کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند. بین پنیرهای سوییسی، چدار و گودا یکی را انتخاب کنید.این محصولات سرشار از کلسیم است و باعث می‌شود، دندانتان بدون حفره باشد.

پنیربخورید

 

۳- توت و میوه‌های خانواده توت را بخورید

آنها از غذاهای مقوی طبیعی ضد پیری به شمار می روند. به پوستتان کشش می‌دهد، لثه را قوی می‌کند و به سلامت چشمانتان نیز کمک می‌کند و شما را از شر لکه‌های خارش دار خلاص می‌کند.

توت و میوه‌های خانواده توت را بخورید

 

۴- آووکادو بخورید

آووکادو به شکل گیری خون کمک می‌کند. برای چربی‌های ضروری نیز لازم است. این اسید چرب غنی، همه چربی‌هایی که بدنتان نیاز دارد، را تامین می‌کند. پس زیاده روی آن اشکالی ندارد. به صورت ماسک روی پوستتان قرار دهید تا اثرات شگفت انگیز آن را ببینید. آووکادو بخورید تا فوایدش را ببینید. خوردن در حد اعتدال چربی‌های اشباع نشده را پاک می‌کند و پوست را نرم و صاف می کند.

آووکادو بخورید

 

 

۵- جوی دو سر بخورید

دارای فیبر و کربوهیدرات بالاست. همچنین سرشار از آهن، منگنز، فسفر، کلسیم، ویتامین های B و E و سیلیکون است. سیلیکون برای حفظ سلامت پوست با حفظ سطح کلاژن بسیار مفید است.

 

جوی دو سر بخورید

 

 

۶- ماهی سالمون و تن بخورید

این دو ماهی سرشار از نیرو می‌باشند. دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای بدنتان شگفتی می‌آفرینند . همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین D است. ویتامین D برای پوست عالی است زیرا آن را تازه نگه داشته و ظاهر پوستتان را بهبود می‌بخشد. اگر ماهی دوست ندارید می‌توانید از کپسول‌های روغن ماهی هر صبح استفاده کنید.

ماهی سالمون و تن بخورید

 

 

۷- سبزیجات سبز مصرف کنید

سعی کنید مارچوبه اسفناج و کلم بروکلی بخورید. مارچوبه یک منبع طبیعی از ویتامین E است که برای پوست ضروری است. ویتامین E عضله و بافت می‌سازد، بنابراین پوست را سفت می‌کند و از چین و چروک جلوگیری می‌کند. ویتامین E همچنین سلول‌های پوست را بازیابی می کند. اگر منطقه‌ای از پوستتان آسیب دیده است و یا خراش و زخم دارد، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین E به کاهش و یا التیام آن منطقه سریع‌تر کمک می‌کند.

سبزیجات سبز مصرف کنید

 

 

۸- غذاهایی با رنگ‌های زیاد مصرف کنید

– تیره و روشن‌ها برای کاروتنوئیدها، فیبر، فلاونوئیدها، سبزیجات و میوه‌های با رنگ‌های کتنوع و عمیق مصرف کنید.
– زرد ، نارنجی، سبز و قرمز: پاپایا، انبه، هلو، آناناس، توت فرنگی، کدو، فلفل زرد قرمز سبز و گوجه فرنگی، طالبی، زردآلو، هویج، سیب زمینی شیرین، چغندر، سبزیجات با برگ سبز تیره، جلبک دریایی (از جمله جلبک دریایی قهوه‌ای به نام ورید) بخورید.

غذاهایی با رنگ‌های زیاد مصرف کنید

 

۹- خوردن مواد غذایی سفید را متوقف کنید

– از خوردن شکر و تمام محصولات آرد سفید مانند نان غنی بپرهیزید.
– از خوردن برنج سفید، سیب زمینی سفید اجتناب کنید و غلات سبوسدار و حبوبات و سیب زمینی شیرین را جایگزین کنید.
– از خوردن مارگارین زرد که به اشتباه کره خوانده می‌شود اجتناب کنید.

خوردن مواد غذایی سفید را متوقف کنید

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.