با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

در ۳ تا ۴ هفته ۱۰ کیلوگرم لاغر شوید

در3 تا 4 هفته 10 کیلوگرم لاغر شوید

آیا می‌توانید در ۳ تا ۴ هفته ۱۰ کیلوگرم لاغر شوید ؟ برای جواب به این سوال اعمال زیر را انجام دهید:

 

۱- قبل از هر وعده غذایی حداقل ۲ عدد میوه خام و سبزیجات بخورید

به عنوان مثال: می‌توانید ۲ هویج، ۱ سیب و ۱ ساقه کرفس و یا هر ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات را بخورید. انجام این کار به سریع‌تر وزن کم کردن شما کمک می‌کند زیرا:
– خوردن میوه‌های خام و سبزیجات معده شما را سریع‌تر پر می‌کند، جلوی اشتهایتان را می‌گیرد و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید (و بدون تحمل گرسنگی سریعتر وزن کم کنید)
– آب میوه‌ها در از دست دادن وزن به شما کمک نخواهند کرد، زیرا حاوی مقدار زیادی قند هستند که بعد از افزایش اشتها باعث افزایش وزنتان می‌شوند. آبمیوه‌ها همچنین فاقد فیبر برای از بین بردن اشتها هستند.
– می‌توانید قبل از غذا به‌ جای میوه از آب سبزیجات یا آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.

 

۲- پس از خوردن میوه و سبزیجات خام، یک وعده غذایی ۰ تا ۳۰۰ کالری میل کنید

– شما بسته به میزان گرسنگیتان، می‌توانید ۰ تا ۳۰۰ کالری از هر چیزی که می‌خواهید بخورید. فقط حواستان باشد که به غیر از میوه‌ها و سبزیجات مرحله اول بیشتر از ۳۰۰ کالری در هر وعده نخورید.
– بهتر است که ۰ تا ۳۰۰ کالری مجاز در هر وعده غذایی را از بین مواد غذایی و نوشیدنی‌های مفید برای کاهش وزن، انتخاب کنید.

 

۳- روزانه ۱ تا ۴ وعده غذایی ۰ تا ۳۰۰ کالری میل کنید

– اختیاری: وعده‌های غذایی خود را بر اساس یک برنامه متناوب بخورید تا وزن خود را سریع‌تر از دست دهید.
– هر زمانی که می‌خواهید می‌توانید وعده غذایی ۰ تا ۳۰۰ کالری خود را میل کنید اما بهتر است بین آنها ۲ تا ۴ ساعت فاصله ایجاد کنید.
– خوردن ۱، ۲ و یا ۳ وعده غذا در طول روز خوب است، بیشتر از ۴ وعده در روز غذا نخورید.
– دلیل اصلی کاهش وزنتان در این برنامه این است که در طول روز بدنتان به غیر از میوه‌ها و سبزیجات، کمتر از ۱۲۰۰ کالری و در هر وعده کمتر از ۳۰۰ کالری دریافت می‌کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.