با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

راهکارهای داشتن شکمی صاف

داشتن شکمی صاف و یا ۶ تکه آرزوی خیلی از افراد است. اگر به میان‌سالی رسیدید، دوران بارداری را پشت سر گذاشتید، غذاهای زیاد و پرکالری مصرف کرده‌اید و یا به هر دلیلی دچار چاقی موضعی شده‌اید، حتما به دنبال یافتن راهی برای خلاصی از شر این چربی‌ها هستید.

بهترین راه برای از بین بردن این چربی‌ها چیست؟  آیا می‌توان با افزودن و یا کاهش یک ماده غذایی در رژیم غذایی از شرشان راحت شویم؟  و یا به ورزش هم نیاز است؟ در اینجا راهکارهای داشتن شکمی صاف را با متخصصان این امر مطرح می‌کنیم.

راه حل:

در همین‌ باره دکتر سارا کلارک –مشاور و متخصص در بنیاد اعتماد بیمارستان NHS- گفته است: ” کلید کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکمی داشتن انگیزه، تحرک و ورزش کردن، استفاده از رژیم غذایی سالم و مصرف کمتر کالری نسبت به قبل است.”
چه دارای هیکل سیبی شکل و چه دارای هیکل گلابی شکل باشید، در صورت کاهش وزن، تغییر بیشتر وزن و سایز از ناحیه شکمی می‌باشد تا دیگر نقاط بدن. وقتی مردم شروع به کاهش وزن می‌کنند اغلب این کاهش از ناحیه شکم دیده می‌شود و طبق تجربه می‌توان گفت که هر چه بیشتر در این زمینه جلو می‌روند سرعت و روند از بین بردن این چربی‌ها هم کمتر می‌شود.

راهکارهای داشتن شکمی صاف
طبق صحبت‌های پروفسور جیمی بل –متخصص چاقی در امپریال کالج لندن: ” اگر این کاهش وزن به صورت تدریجی و بدون وجود رژیم‌هایی باشد که به یکباره باعث کاهش وزن زیادی می‌شود، بهتر است، با این حال که زمان بیشتری می‌برد ولی این احتمال کمتر وجود دارد تا به وزن سابقتان برگردید.”

 

چه راهی باعث گرفتن نتیجه بهتر برای کاهش وزن و شکی صاف است؟

مسلما گرفتن یک رژیم غذایی خاص و یا به ورزش کردن به تنهایی کافی نیست. وجود یک رژیم غذایی به تنهایی شاید باعث کاهش وزن شود، اما باعث شل شدن پوست، لاغر شدن صورت و در کل بهم ریختن ظاهر افراد می‌شود و به همین ترتیب هم ورزش کردن بدون تغییر عادات‌های غذایی نیز بی‌تاثیر است. پس می‌توان نتیجه گرفت برای بهبود این شرایط می‌بایست هم ورزش و هم یک رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
برای داشتن سبک زندگی بهتر خودتان را عادت بدهید که غذا خوردنتان آرام باشد و حدود ۲۰ دقیقه طول بکشد، در این حالت متوجه می‌شوید چه میزان غذا برایتان لازم است و بیش از اندازه معده خود را پر نمی‌کنید. برای مثال می‌توانید سر سفره راجع به اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده با دیگران صحبت کنید، این موضوع هم در رژیمتان به شما کمک می‌کند و هم در بهبود روابط خانوادگی‌تان.
وجود برنج در غذاهای ما ایرانیان باعث بروز چربی‌های شکمی می‌شود. از غذاهای آماده، چرب و پرکالری دوری کنید. سعی کنید بجای استفاده از دلسترها و نوشابه‌ها از آب به همراه چند قطره آبلیمو استفاده کنید. در کافی‌شاپ‌ها بجای شیک‌های پرکالری از اسموتی‌های چربی‌سوز سفارش دهید.
گفتیم داشتن رژیم غذایی به تنهایی کافی نیست به همین علت لازم است اندکی هم راجع به تمرینات ورزشی بگوییم. داشتن تمرینات ورزشی مداوم برای حفظ و تناسب اندام لازم و ضروری است؛ حتما نیازی به یک برنامه ورزشی سنگین نیست. برای مثال پیاده‌روی کردن و انجام تعداد محدودی از حرکات کافی است. برای چربی سوزی بیشتر در پیاره‌روی سعی کنید سرعتتان را تند و کند کنید.

راهکارهای داشتن شکمی صاف
یک نکته را هرگز فراموش نکنید برای انجام تمرینات ورزشی حتما می‌بایست بدن را گرم کنید. برای یک ورزش سبک پیاده‌روی و انجام چند حرکت کششی کافی است.

راهکارهای-داشتن-شکمی-صاف6
چون در این مقاله می‌خواهیم راجع به چربی‌های شکمی صحبت کنیم پس تمرینات موثر در این زمینه را هم معرفی می‌کنیم. بهترین تمرین‌ها برای کاهش سایز شکم دراز نشست در حالت‌های مختلف است مانند شکم ۴۵ درجه، شکم ۴۵ درجه  چپ و راست، کرانچ، زیر شکم، زیرشکم قائم و….

راهکارهای داشتن شکمی صاف
توجه داشته باشید چه در رژیم غذایی و چه در ورزشتان گاهی وقفه‌ای ایجاد کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و بدنتان به آن‌ها عادت نکند. برای مثال اگر رژیم نگرفته‌اید و فقط عادات غذاییتان را تغییر داده‌اید در یک هفته اصلا برنج نخورید و پس از آن دوباره مانند قبل آن ۵ یا ۱۰ قاشق را در برنامه خود بگنجانید، اگر رژیم خاصی را دنبال می‌کنید بعد از اتمام یک دوره چند روزی صبر کنید و بعد دوباره ادامه دهید. و یا در تمرینات ورزشی خود اگر برای مدتی تمرکزتان رو انجام حرکات شکمی بوده چند روز آینده را به کار روی پهلوها و یا دیگر نواحی بدنتان بپردازید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۶ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.