با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

راهکار مقابله با گرسنگی پس از ورزش

پرخوری بعد از ورزش

بسیاری از افرادی که با ورزش کردن قصد کاهش وزن را دارند، بیش‌تر از آن‌ که چربی بسوزانند و وزن کم کنند، وزن اضافه می‌کنند. آیا می‌دانید چرا؟ چون فشار وارده بر اثر گرسنگی زیاد باعث می‌شود تا زیادتر غذا بخورند که خود این امر باعث افزایش وزن می‌شود.
به گفته متخصصین تغذیه، افرادی که از طریق ورزش کردن قصد کاهش وزن دارند باید مدام به خود گوشزد کنند که فقط در صورت انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، می‌توانند غذای بیشتری بخورند. راهکارهای دیگری هم است که می‌توان بر گرسنگی بعد از ورزش غلبه کرد، مانند مصرف مواد غذایی که دیرتر احساس گرسنگی کنید، مصرف مواد غذایی پر حجم و کم کالری از جمله سبزیجات. ما برای شما لیستی از مواد خوراکی تهیه کرده‌ایم که با مصرف این مواد خوراکی دیرتر احساس گرسنگی به شما دست می‌دهد و با ورزش کردن و بدون ترس از گرسنگی بعد ورزش، وزن کم کنید.

 و حالا ۹ راهکار مقابله با گرسنگی پس از ورزش:

۱- حتی‌الامکان سعی کنید ۲۰ گرم پروتئین در صبحانه، ۳۰ گرم در وعده ناهار و ۵ الی ۱۰ گرم هم در شام، مصرف کنید.
۲- می‌توانید به جای خوردن سه وعده غذایی، تعداد وعده‌ غذایی خود را افزایش ولی در هر وعده غذایی مقدار کمی غذا میل کنید، با استفاده از این روش دیرتر احساس گرسنگی می‌کنید.
۳- از خوردن خوراکی‌هایی که دارای کربوهیدرات‌ فراوان هستند خودداری کنید، برای کاهش وزن مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند بیسکویت و چیپس را محدود و در صورت امکان از مصرف چنین خوراکی‌هایی خودداری کنید.
۴- مصرف مغز دانه‌ها، آووکادو، نواع دانه‌ها، روغن زیتون و… از جمله مواد هستند که چربی فراوانی دارند، به دلیل کالری بالایی که دارند از زیاده‌روی در مصرف چنین موادی خودداری کنید. با مصرف به اندازه از این مواد بیشتر احساس سیری می‌کنید.
۵- از خوردن نان‌های بدون سبوس، برشتوک و… خودداری فرمائید.
۶- نیم ساعت قبل از ورزش میان وعده کوچکی مصرف کنید تا پس از ورزش زیاد احساس گرسنگی نکنید.
۷- هنگام مصرف وعده غذایی از آب نیز استفاده نمائید تا زودتر احساس سیری بکنید، توجه کنید به محض سیر شدن، از غذا خوردن دست بکشید.
۸- روزانه ۲۵ تا ۳۰ فیبر مصرف کنید.
۹- در هر وعده غذایی بیشتر از کربوهیدارت‌های پیچیده مانند غلات و حبوبات، پروتئین و سبزیجات استفاده نمائید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.