با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

روشی سالم برای سرخ کردن پیاز و سبزی

همانطور که می‌دانید سرخ کردن مواد غذایی در روغن داغ علاوه بر اینکه پرکالری است و باعث اضافه وزن می‌شود، ویتامین‌های موجود در مواد غذایی را از بین می‌برد و تحقیقات نشان می‌دهند که برای سلامتی خوب نیست. نوع دیگری از سرخ کردن است که نیازی به روغن داغ ندارد و بسیار روش سالمی است. در این مطلب شما را با روشی سالم برای سرخ کردن پیاز و سبزی آشنا خواهیم کرد، استفاده از این روش طعم و خواص مواد غذایی را حفظ می‌کند:
در این شیوه که کاملا سالم مواد غذایی سرخ می‌شوند، طعم سبزیجات حفظ شده و از روغن داغ استفاده نمی‌شود. در روشی که ما آموزش خواهیم داد یا از روغن استفاده نمی‌کنیم و یا در صورت استفاده از روغ آن را در اواخر پخت به غذا اضافه می‌کنیم.

سرخ کردن پیاز:

پیاز سرخ کرده

پیاز از خود در حین پختن روغن آزاد می‌کند، به همین دلیل می‌توان بدون استفاده از روغن آن را سرخ کرد. شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما ما طرز این کار را به شما خواهیم آموخت. بعد از خورد کردن پیاز و ریختن آن در ماهیتابه و قرار دادن ان بر روی اجاق، ابتدا مقدار کمی آب به آن اضافه کنید، این کار باعث می‌شود که پیاز شروع به روغن انداختن بکند، در حین بخار شدن آب پیاز نیز روغن می‌اندازد و و پیاز با روغن خودش شروع به سرخ شدن می‌کند. فراموش نکنید که برای سرخ کردن پیاز بدون روغن بهتر است از ماهیتابه نچسب استفاده کنید و در تمام مدت سرخ شدن پیاز حرارت کم باشد. اگر حس کردی پیازها در حال چسبیدن به کف ماهیتابه هستند به خود نگرانی راه ندهید، مرتب پیاز را هم بزنید و وقتی به غذای خود اب اضافه کنید پیازها از کف ماهییتابه جدا خواهند شد.

سرخ کردن سبزیجات

سبزی سرخ کرده

۱ قاشق سوپخوری عصاره غذایی را در یک قابلمه نچسب ریخته و بر روی حرارت ملایم گرم کنید، وقتی عصاره جوشید پیازها را اضافه کنید و شروع کنید به هم زدن. وقتی اطمینان پیدا کردید که پیازها پختند، سبزیجات را اضافه کنید و هم بزنید. با این روش سبزیجات بدون روغن سرخ می‌شوند و طعم بهتری نیز خواهند داشت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.