با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

روش‌های ساده کاهش سایز شکم و پهلو

Reduce-Belly-Fat-Diet-Vegetarian (Copy)

آب کردن شکم و پهلوها یکی از دغدغه‌های افراد است. افراد بسیاری وزن خود را با رژیم یا روش‌های مختلف دیگری کم می‌کنند اما با وجود اینکه به وزن ایده‌آل خود می‌رسند باز از شکم و پهلوی خود ناراضیند و از چربی‌های جمع شده در این نقاط رنج می‌برند. برخی از پوشیدن لباس‌های مورد علاقه خود محروم می‌شوند زیرا به نظرشان سایز شکم و پهلویشان باعث می‌شود لباس در تنشان جلوه خوبی نداشته باشد. روش‌های زیادی برای از بین بردن چربی‌های این نواحی وجود دارد که با تلاش و ممارست می‌توانید سایز شکم خود را کاهش دهید. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که از داشتن شکم ناراحتید در این مطلب ما را همراهی کنید تا با روش‌های ساده کاهش سایز شکم و پهلو آشنا شوید و با استفاده از این نکات سایز خود را کمتر کنید:
۱- مسلما اولین قدم برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو، داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کم کردن وزن خود و در نتیجه کاهش سایز شکم و پهلو است. اما این کافی نیست. هنوز برای داشتن شکمی تخت و خوش فرم و کاهش دلخواه سایز شکم و پهلو راه نسبتا درازی در پیش دارید. اما آنقدرها هم سخت نیست و با تلاش و پشتکار به هدفتان خواهید رسید. کافیست ابتدا اراده کنید و سر حرفتان بایستید و از مسیر هدفتان منحرف نشوید.

کاهش سایز شکم

۲- بهتر است از خوردن انواع هل هوله و تنقلات پرهیز کنید. زیرا طبق گفته لزلی بونسی از اعضای بخش پزشکی دانشگاه پترزبورگ، آبنبات‌ها و اسنک‌ها و تنقلات اغلب شامل گلیسیرین و شکر در حد بالایی هستند که معده قادر نیست آن‌ها را به طور کامل حذف کند و در نتیجه باعث نفخ معده و بزرگ شدن آن می‌شود. پس تا حد امکان مصرف آن‌ها را کاهش دهید و یا قطع کنید. می‌توانید از مواد غذایی سالم‌تری برای تنقلات خود استفاده کنید. مانند سالاد میوه که هم سالم است و هم خوشمزه و علاوه بر کمک به کاهش سایز شکم و پهلو برای سلامتی بدنتان مفید است. بخش سلامت چیدنی قبلا خواص میوه‌ها را در قالب چند مطلب برایتان آماده کرده است که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها از خواص میوه‌ها مطلع شوید.

کاهش سایز شکم

۳-سعی کنید روزی ۲ کیلومتر بدوید. می‌توانید برای این کار هم از تردمیل در باشگاه و یا خانه استفاده کنید و هم در فضای باز بدوید. به خصوص کسانی که از حالت یکنواختی تردمیل خسته شده‌اند. دکتر دیانا تیلور از دانشگاه کالیفرنیا معتقد است که ورزش‌های سنگین به دلیل وارد آوردن فشار زیاد به بدنتان باعث می‌شوند عضلات بدن نرم و سست باقی بمانند، در حالی که ورزش‌های ملایم مانند یوگا و یا پیاده‌روی و دویدن آب شدن چربی‌ها را تسریع می‌بخشند و شما را زودتر به هدفتان خواهند رساند. بنابراین پیاده‌روی و دویدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید!

کاهش سایز شکم

۴- ادویه‌جات و نمک‌ها یکی دیگر از چیزهایی است که باعث نفخ شکم می‌شوند. بنابراین در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. علاوه بر این مصرف زیاد نمک برای سلامتیتان نیز مضر است و همیشه به کاهش صرف نمک توصیه می‌شود. به طور مثال اگر در طول یک روز ¼ فنجان سس کچاپ مصرف مصرف کنید ۳ برابر بیشتر از نیاز بدنتان به آن سدیم می‌رسانید. می‌توانید به جای سس کچاپ از یک قاشق سس سویا استفاده کنید.

نمک زیاد مموع

 

۵- سعی کنید پتاسیم بیشتری به بدنتان برسانید. می‌پرسید چگونه؟ مصرف گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس را بالا ببرید. زیرا این مواد غذایی دارای پتاسیم هستند، ادرار آور بوده و اثر نفخ نمک را از بین می‌برد.

سعی کنید پتاسیم بیشتری به بدنتان برسانید.

 

 

۶ . آب بیشتری مصرف کنید. مطمئنا این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید. بله، آب بیشتری مصرف کنید و H2O بیشتری به بدن برسانید. دلیلش این است که نوشیدن آب لازم باعث می‌شود که آبی که در بدنتان به دلیل وجود نمک جمع می‌شود، خارج شود و نخ شکم را نیز ببرد.

کاهش سایز شکم

 

۷- می‌رسیم به  انجام حرکات ورزشی که قطعا تاثیر زیادی در از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو دارد. این حرکات را به طور منظم انجام دهید و آن‌ها را به ورزش‌های روزانه خود اضافه کنید تا شکمی صاف و جذاب داشته باشید:
– دراز نشست استاندارد: بر روی زمین دراز بکشید. زانوهای خود را خم کنید به طوری که کف پاهایتان بر روی زمین باشد. دست‌هایتان را پشت سرتان بگذارید. سرتان صاف باشد و شانه‌تان به سیه بر خورد نکند. سپس سعی کنید در همین حال بلند شوید و آرنجتان را به زانوهایتان بزنید. سپس دوباره به حالت قبل برگردید و این حرکت را چندین بار انجام دهید. مطمئنا همه شما دراز نشست بلدید و نیازی به توضیح نیست. فقط چند نکته را به خاطر داشته باشید. برای رساندن آرنج‌ها به زانوهایتان سرتان را با دستانتان نکشید و برای رسیدن آرنج‌ها به زانوهایتان به کمد و شکم خود فشار اورید تا هم گردنتان آسیب نبیند و هم چربی‌های شکمتان آب شوند.
– دوچرخه: روی زمین دراز بکشید. دستانتان را پشت سرتان قرار دهید. زانوهایتان را خم کرده و پاهایتان را به بالا بیاورید طوری که ماهیچه ساق پاهایتان موازی با زمین باشد. سپس سعی کنید آرنج و زانوی مخالفتان را همزمان به سمت هم بیاورید و این حرکات را پشت هم برای هر دو زانو و هر رو آرنج پشت هم انجام دهید. مانند حالتی می‌شود که دارید در هنگام دوچرخه سواری رکاب می‌زنید.
– دراز نشست عمودی: روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را مستقیم بالا ببرید و دست‌هایتان را به طرفین باز کنید. سعی کنید نوک انگشتانتان را به نوک پاهایتان برسانید.
– تمرین پهلو: به سمت یکی از پهلوها دراز بکشید و دستتان را زیر خود اهرم کنید. طوری که پاها و بدنتان در یک خط مستقیم باشند. سپس یکی از پاهایتان را از بغل بالا بیاورید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

کاهش سایز شکم

۸- این نکات را به یاد داشته باشید:
– لازم نیست حرکات شکم هر روز انجام شوند. زیرا آن‌ها نیاز به استراحت و بهبودی دارند. بلکه انجام تمرینات شکمی ۳ تا ۵ روز در هفته باعث می‌شوند که شکمی صاف و عضلاتی سفت پیدا کنید.
– تمرینات کامل شکم لازم نیست زیاد طول بکشند. هر تمرین شکم می‌تواند تنها ۵ دقیقه طول بکشد. به جای تمرکز روی زمان روی حرکات درست خود تمرکز کنید. همیشه یادتان باشد کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر نیم ساعت هم تمرین انجام دهید اما حرکاتتان درست نباشند هیچ فایده‌ای ندارد. اما اگر ۵ دقیقه و درست حرکاتتان را انجام دهید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
– برخی تصور می‌کنند که آرام انجام دادن تمرینات شکمی به محکم‌تر شدن عضلات شکم کمک می‌کند. اما این تصور اشتباه است. کندی در انجام حرکات فایده‌ای ندارد. بهتر است تمرینات شکمیو پهلو را تند انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.
– تفاوتی نمی‌کند که حرکات شکمی را اول، وسط و یا آخر تمرینات انجام دهید. بر خلاف تصور بعضی‌ها که فکر می‌کنند بهتر است حرکات شکمی در پایان تمرینات انجام شوند. مجددا تکرار می‌کنیم فقط و فقط درست انجام دادن و تداوم تمرینات است که اهمیت دارد.
– انجام حرکات پیلاتس بسیار مفید هستند. برخی تصور می‌کنند به دلیل این که این حرکات آرام هستند فشاری به شکم نمی‌آورند در صورتی که این فکر اشتباه است. انجام حرکات پیلاتس همراه با رژیم‌های غذایی به شما در داشتن شکمی صاف و حتی ۶ تکه بسیار کمک می‌کند. بنابراین تا می‌توانید از حرکات پیلاتس غافل نشوید.
– برای کاهش سایز شکم و پهلوهایتان لزوما احتیاج به وزنه و دستگاه ندارید. در واقع شاید بتوان گفت بدون وزنه و دستگاه نتیجه خوبی بگیرید. بسیاری از دستگاه‌ها برای خانم‌ها طراحی نشده‌اند و ممکن است شما با استفاده از آن‌ها به بدنتان آسیب بزنید.

کاهش سایز شکم

[تعداد: 14    میانگین: 2.6/5]
تاریخ: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.