با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

سردرد و فناوری

آیا بین سردرد و فناوری رابطه‌ای وجود دارد؟ بر طبق نظر متخصصین مغز و اعصاب ۴ مورد در فناوری، سردردتان را بدتر می‌کند. اگر به اندازه کافی درد زننده و ضربانی در سرتان را نادیده گرفته‌اید و فکر می‌کنید که سرانجام این سردرد از بین خواهد رفت، در حالی که امید می‌رود تنها یک سردرد جزئی باشد این مقاله را حتما بخوانید. میگرن معمولا به اندازه‌ای شدید و تهوع آور است که شما را حساس به نور می‌کند. میگرن اگر درمان نشود می‌تواند تا ۷۲ ساعت طول بکشد. میگرن‌ها بر اساس اینکه هر چند وقت یکبار و برای چه مدت اتفاق می‌افتند، شناسایی می‌شوند. هیچ درمان مطلقی برای میگرن وجود ندارد چون پاتوفیزیولوژی است و چیزیکه باعث میگرن می‌شود هنوز به طور کامل درک نشده است. اما می‌توانید آن را تسکین دهید و با برخی از تغییرات در شیوه زندگی از آن جلوگیری کنید (لبته پس از مشورت با پزشک خود)

 

سردرد و فناوری

 

 

۱- خیره شدن به صفحه نمایش دیجیتال

خیره شدن به صفحه نمایش دیجیتال چه به موبایل یا لپتاپ برای مدت زمان طولانی می‌تواند تجربه بدی از سردرد را به شما بدهد. ۶۰% از آمریکایی‌ها حداقل ۶ ساعت در روز را به صفحه نمایش خیره می‌شوند. جای تعجب نیست که فشار چشم‌ها دلیل بسیاری از سردردهای غیر ضروری است. دکتر halpern پیشنهاد می‌کند که در هنگام استفاده از صفحه نمایش به چشمان خود استراحت بدهید. یا حداقل زمان خیره شدن به صفحه نمایش را به نیم ساعت کاهش دهید و یک محافظ صفحه نمایش ضد تابش برای صفحه نمایش خود بخرید.

خیره شدن به صفحه نمایش دیجیتال

۲- فشار آوردن به گردن

نگاه کردن به صفحه موبایل و یا خمیده شدن روی میز برای ساعت‌ها به گردنتان فشار آورده و باعث میگرن می‌شود. بر طبق نظرات دکتر halpern او می‌گوید رابطه بین فشار گردن و میگرن بسیار پیچیده است. او پیشنهاد می‌کند که راه‌هایی بر بهبود ارگونومی در محل کار پیدا کنید. به منظور بهبود وضعیت خود در محل کار یا خانه می‌توانید با تنظیم ارتفاع صندلی، میز و یا صفحه نمایشتان این مشکل را حل کنید.

فشار آوردن به گردن

 

۳- وقفه ثابت

چیزی که نمی‌شود نادیده گرفت، وقفه ثابت است که دستگاه‌های موبایل باعث آن شده‌اند. دکتر‌ هالپرن می‌گوید: «این تقریبا غیر ممکن است که از کار و عوامل استرسزا دور بمانیم» دکتر‌هالپرن معتقد است که یک استراحت ذهنی بین کار باعث کاهش اترس می‌شود. دکتر‌ هالپرن پیشنهاد می‌دهد که دستگاه‌های خود را در ساعت ۸ خاموش کنید. او به این نتیجه رسید که این امر غیر ممکن است، بنابراین او تمرینات کاهنده استرس مانند یوگا یا مدیتیشن را توصیه می‌کند.

وقفه ثابت

۴- نور روشن

اگر آخرین چیزی که قبل از خوابیدن به آن خیره می‌شوید تلفن همراهتان است، ممکن است چرخه خوابتان را دچار اختلال کند که باعث خستگی و استرس در طول روز در محل کارتان می‌شود (به طور جدی این کار را قطع کنید)
بدن ما قرار است آرام به خواب برود نه با یک نور تحریک کننده بسیار روشن. نورهای الکتریکی مانند لپ تاپ و یا روشن ماندن تلویزیون در هنگام خوابیدن شما ممکن است در طول شب شما را از خواب بیدار کند. دکتر halpern معتقد است که در هنگام خواب باید تمام دستگاه‌های الکتریکی را از تخت خود دور کنید و در محیطی نسبتا تاریک به خواب بروید.

نور روشن

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۴ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.