با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

غذاهای مغذی برای تناسب اندام بهتر

غذاهای مغذی برای تناسب اندام بهتر

 

 

بسیاری از عزیزان بدون توجه به مواد غذایی مورد نظر بدنشان، غذای میل می‌کنند. اما تهیه یک غذای سالم که بیشتر مواد غذایی مورد نظر بدنمان را دارا باشد بسیار راحت است. ما در این پست قصد داریم بهترین غذاهای مغذی برای تناسب اندام بهتر را به شما معرفی کنیم. مواد لازم برای تهیه این نوع غذاها از دسته مواد غذایی سالمی می‌باشند که باعث از بین رفتن خستگی و بیحالی می‌شوند.

 

غذاهای هیدراته (آبرسان)

مصرف روزانه میوه‌های آبدار مثل خیار، کرفس، گوجه، فلفل و سبزیجاتی که رنگ سبزی دارند باعث افزایش جذب آب می‌شود، افزایش جذب آب باعث افزایش آبرسانی به بدن و جلوگیری از سردرد می‌شود.

 

ویتامین c

ویتامین c به دلیل کلاژن ساز بودنش باعث روشن شدن پوست شده و خاصیت ضد پیری دارد. از میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین c می‌توان به کلم بروکلی، گوجه، گل کلم، اسفناج، لیمو و سیب زمینی اشاره کرد.

 

امگا ۳

دانه‌ها و آجیل ضدالتهاب بوده و باعث افزایش توانایی مغزی می‌شود، روغن مورد نیاز بدن را می‌توان در تخم کدو حلوایی، گردو، بادام و… یافت.

 

آووکادو

آووکادو یک منبع غذایی بی‌نظیر و چشمه مواد مغذی از جمله پتاسیم، چربی، پروتئین و فیبر می‌باشد.

 

سبزیجات دارای برگ تیره

یکی از روش‌های تقویت کل اعضای بدن از جمله استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن استفاده از سبزیجات برگدار تیره می‌باشد، با مصرف این گونه مواد خون خود را قلیایی‌تر کنید.

 

Quinoa

Quinoa یک دانه است، به دلیل وجود پروتئین کامل، آهن و فیبر، به عنوان یک غذای درجه یک محسوب می‌شود. در ضمن استفاده از دانه کینوا باعث از بین رفتن سیاهی دور چشم می‌شود.

 

 

آموزش تهیه یک غذای مناسب برای تناسب اندام

مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا مخصوص ۴ نفر می‌باشد.

-۲ پیمانه Quinoa پخته‌شده و خنک شده
-۱ عدد خیار حلقه حلقه شده
– چند برگ نعنای تازه، خرد شده
-½ پیمانه گوجه فرنگی
-۱ عدد فلفل دلمه‌ای زرد یا قرمز خرد شده
– ساقه کرفس خرد شده یک عدد
-۱ عدد پیاز خرد شده
-۲ قاشق سوپ‌خوری شاهدانه
– تقریبا ۵ پیمانه سبزی سالادی سالم شامل اسفناج خرد شده، کلم‌پیچ، چغندر و کاسنی
-۲ قاشق روغن زیتون
-۱عدد لیمو، آبلیمو یا خلال پوست لیمو
-½ قاشق چای‌خوری نمک دریایی
– فلفل قرمز یا سیاه به میزان لازم
-¼ پیمانه گردوی تازه، ۴تا۸ ساعت در آب خیسانده و آبکش کنید.

 

تمام سبزیجات موجود در لیست را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید، سپس کینوا و گردو را به آن اضافه کنید. حال روغن زیتون و لیمو اضافه کرده و مجددا خوب هم بزنید و میل بفرمائید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.