با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

نکاتی برای افزایش وزن

 

را‌ه‌های افزایش وزن

در بخش سلامت وبسایت چیدنی قبلا از راه‌های کاهش وزن صحب کردیم. اما شاید عده‌ای دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم نکاتی برای افزایش وزن ذکر کنیم که رعایت کردن آن‌ها خالی از لطف نیست. پس اگر شما نیز دچار کمبود وزن هستید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید:
سعی کنید در روز به جای ۳ وعده غذایی، تعداد دفعات غذا خوردنتان را افزایش دهید. اما دقت کنید، غذاهایی که میل می‌کنید سالم باشند. اگر بتوانید در طول روز ۵ و یا ۶ وعده غذایی بخورید عالی است.
برخی افراد تصور می‌کنند که اگر تنقلات و غذاهای چرب به مقدار زیاد مصرف کنند، مشکلشان حل می‌شود. در صورتی که این طرز فکر اشتباه است. تنقلات چربی‌های اشباع شده زیادی دارند که برای سلامتی شما خوب نیست. بهتر است برای زیاد کردن وزن خود و رساندن مقدار کالری بیشتر به بدنتان از غذاهایی استفاده کنید که برای بدنتان مفید است و سلامتیتان را تهدید نمی‌کند.
پودرهای پروتئینی و نوشیدنی‌هایی که مکمل تغذیه‌ای هستند، روش خوبی برای افزایش وزن می‌باشند. سعی کنید در طول روز و بین وعده‌های غذایی و یا در هنگام غذا خوردن از این پودرها و نوشیدنی‌ها استفاده کنید. علاوه بر اینها مصرف مولتی ویتامین و مکمل‌ها نیز توصیه می‌شود.
آجیل یک منبع مغذی و فوق‌العاده برای رساندن کالری به بدنتان و افزایش وزن است. سعی کنید روزانه حداقل یک مشت آجیل بخورید. آجیل‌ها و دانه‌ها سرشار از چربی امگا ۳ و فیبر هستند.
روی سخنمان در این نکته با آقایانی است که قصد دارند هیکلی به هم بزنند و عضلات خود را افزایش دهند و بزرگ کنند. مصرف مکمل‌های پروتئینی را فراموش نکنید. با انجام ورزش و گرفتن رزیم غذایی مناسب می‌توانند به هدفشان برسند. ورزش کردن نقش بسیار مهمی هم در کاهش وزن و هم برای افزایش و حجیم کردن عضلات دارد. پس تحت هر شرایطی ورزش را به یاد داشته باشید و از آن غافل نشوید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۴ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.