با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

پیلاتس

بسیاری از ما داشتن مشغله در زندگی، کار، فرزند، شغل را بهانه می‌کنیم و از ورزش کردن طفره می‌رویم. اما بهتر است تجدید نظر کرده و زمانی را هم در روز برای سلامتی و فعالیت‌های بدنی و تناسب انداممان اختصاص دهیم. پیلاتس یکی از جدیدترین و بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانیم در طول روز انجام دهیم. پیلاتس در سال ۱۹۲۰ توسط فردی به نام ژوزف پیلاتس پایه گذاری شد و به همین دلیل پیلاتس نام گرفت.
پیلاتس چیست؟ پیلاتس که مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی است قدرت و استقامت تمام اعضای بدن مخصوصا عضلات و مفاصلی که در فعالیت‌های روزانه بیشتر درگیر هستند مانند نشستن، راه رفتن، خم و راست شدن، حمل کردن بار، را بالا برده و باعث می‌شود با انجام این تمرینات ذهن، بدن را بهتر بشناسد. ورزش پیلاتس تمرکز برروی عضله وچگونگی اجرای تمرینات مربوط به آن است بدون اینکه باعث حجیم شدن عضلات و یا از بین رفتن آن‌ها شود. این ورزش متناسب با هر سن و هر جنسیتی است و بین ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ هارمونی فیزیکی ایجاد ﮐﺮده و توانایی ﺑﺪن اﻓﺮاد را در هر ﺳنی ﺑﺎﻻ ﻣﯽ‌ﺑﺮد.

پیلاتس

۸ اصل پیلاتس عبارتند از :

– آراﻣش: در حین تمرینات آرامش داشته باشید.
– تمرکز: تمرکز هوشمندانه در انجام درست حرکات
– هماهنگی: هماهنگی بین انجام حرکات و بین اعضای بدن
– جهت‌دهی مناسب: وضعیت درست قرارگیری ستون فقرات، گردن و پاها
– ﺗﻨﻔﺲ : تنفس عمیق و کامل در حین انجام تمرینات
– حرکت: حرکات روان و آهسته
– مرکزسازی: تعیین یک مرکز ثقل در میانه بدن
– وﺿﻊ و ﺣﺎﻟت انجام تمرین: انجام حرکات با آرامش، حوصله و حرکت

 

فواید پیلاتس:

بهبود استیل بدنی: انجام مرتب ورزش پیلاتس باعث استیل بدنی بهتر می‌شود.
افزایش قدرت ماهیچه: پیلاتس علاوه بر تقویت عضلات باعث بهبود قدرت ماهیچه‌ها نیز می‌شود.
بهبود تعادل : به دلیل تمرکز بر مرکز ثقل بدن انجام پیلاتس باعث بهبود تعادل در دراز مدت می‌شود که از فشار بر ستون فقرات جلوگیری می‌کند.
بهبود درد کمر و مفاصل: انجام ورزش پیلاتس نواحی از بدن را که باعث جلوگیری از درد کمر می‌شوند بهبود می‌بخشد.
کاهش وزن: پیلاتس برایتان انرژی و انعطاف پذیری به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود تانایی انجام تمرینات تناسب اندام برایتان راحت‌تر شود و در نتیجه بیشتر عرق کنید.
تقویت ذهن: با به دست آوردن آگاهی بیشتر از حرکات بدن ذهنمان تیزتر می‌شود.
شور و نشاط: به شما اجازه می‌دهد خوش بگذرانید، تمرینات پیلاتس شادی‌آور هستند و باعث سرزندگی می‌شوند.
خواب راحت: انجام این ورزش در صبح هورمونی به نام کورتیزول را ترشح می‌کند که در طول شب ساخته می‌شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۳ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.