با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک

پس انداز بیشتر، سالم‌تر غذا خوردن یا زمان بیشتری با خانواده گذراندن، اکنون بهترین زمان برای صاحبان مشاغل کوچک است تا فرایندهای قدیمی خود را باز ارزیابی کرده و ایده‌های جدید را برای داشتن سالی پر از سعادت و بهره‌وری اجرا کنند. در اینجا چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک را ارائه می‌کنیم.
چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک

۱- روی کارمندان خود تمرکز کنید

روی توجه بیشتر بر کارمندانتان تمرکز کنید. شاد نگه داشتن کارمندان در شرکت نه تنها به لحاظ مالی حائز اهمیت است بلکه همچنین به لحاظ معنوی، شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر کارکنان شما از آمدن به محیط کار لذت می‌برند، بهره وری آن‌ها بیشتر شده و این دیدگاه قابل سرایت می‌باشد. از کارکنان خود بپرسید که چندین سال بعد خود را در کجای راه می‌بینند و کاری را که از دستتان بر می‌آید برای جامه عمل پوشاندن به آمال و اهدافشان انجام دهید. شاید نیاز باشد که عناوین شغلی یا ماموریت‌های پروژه‌ها را تغییر دهید. بعلاوه، فرهنگ شرکت خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. به ساعات خوشی در فعالیت‌هایی که تیم در آن‌ها شرکت دارد نگاه کنید، یعنی جایی که کارکنان شما می‌توانند همدیگر را در سطح شخصی بهتر بشناسند. اگر زوج‌های شاغلی در شرکت خود دارید انعطاف بیشتری از خود برای قوانین آوردن کودکان با خود به محل کار، نشان دهید. در آخر، به ارائه یا افزایش سایر منافع مانند بیمه سلامت یا عضو نمودن در باشگاه فکر کنید. سعی کنید به بیرون از چارچوب نگاه کنید و به کارکنان خود پاداش‌هایی بدهید که واقعا در سلامت و شادی آنها تغییر ایجاد می‌کند.

 

۲- بیشتر با مشتریان خود صحبت کنید

مشتریان نیاز دارند و می‌خواهند که در طول زمان تغییر کنند. کالا یا خدمات شرکت شما ممکن است برحسب تقاضای مشتری، هدف قرار بگیرد اما زیاد احساس راحتی نکنید. امسال، این را هدف خود قرار دهید که بیشتر با مشتریان خود صحبت کنید. خواه مکالمه نفر به نفر باشد یا گروهی، تلاش کنید درک بهتری از طرز فکر مشتریان خود در سال آینده بدست بیاورید. بمحض اینکه زمانی را صرف شناخت بهتر مشتریان خود کردید، کالا و خدمات خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. شاید زمان آن باشد که تغییرات کوچکی برای جلو ماندن از تقاضای مشتری انجام دهیم. به آزمودن کالا یا خدمات جدید فکر کنید بعلاوه آن کالاها یا خدماتی که در حال حاضر دارید. شاید پیشنهاد تخفیف برای بدست آوردن مشتری برای کالایی جدید، مفید باشد. ممطمئن شوید که هنوز قادر هستید تا روی پیشنهادات خود که منجر به موفقیت شرکت می‌گردد متمرکز شوید. به در معرض قرار دادن کارکنان بیشتری از خود مقابل مشتریان فکر کنید. با تماس با مشتری در سطح خدمات ما با مسائل دست اول آشنا می‌شویم، بعلاوه اینکه متوجه نگرانی‌های مشتریان و اهداف آن‌ها از خرید کالا یا خدمات می‌شویم. سپس می‌توانیم شیوه‌های بازاریابی و فروش را تغییر دهیم و نیز چگونگی حمایت از مشتریان به شیوه‌ای که به تیم خدمات مشتری ما کمک کند و برای تمام مشتریان مفید باشد.

 

۳- سطوح استرس خود را ارزیابی کنید

بعنوان صاحب یک شرکت، همواره در حرکت هستید. به ندرت ۵ تا ۹ ساعت معمول در روز را کار می‌کنید و روح و قلب خود را در شرکت خود گذاشته‌اید. اما این طرز فکر کار پی در پی، ممکن است اثراتی منفی بر سلامت شخصی شما در طول زمان داشته باشد. سطوح استرس خود را ارزیابی کنید و استعدادهای شخصی خود را درنظر بگیرید، برای اینکه هنوز از ادامه فعالیت شرکت خود لذت می‌برید. تمایل به خوشحال کردن دیگران ساده است اما گاهی اوقات نیاز است زمانی را برای خود درنظر بگیرید. یک یا دو روز در تقویم کاری خود را خط بزنید و به آن عمل کنید. هیچ قرار ملاقات یا تماس تلفنی در این زمان نداشته باشید. این کار، ساعات کمی برای پاک کردن ذهن خود و تمرکز بر کارهایی که برای کمک به سایرین در نظر دارید در اختیار شما قرار خواهد داد. سایر کارهای روزمره مانند پیاده روی‌های زمان نهار، کارهای صبحگاهی و قطع ارتباط کامل به مدت چندین ساعت در هر شب نیز می‌تواند به فرایند جوان سازی شما کمک کند.
به عنوان یک صاحب شرکت، حتی زمانی که کار نمی‌کنید، ذهن شما هنوز دارد کار می‌کند. با گذراندن وقت برای بیرون از محیط کار، وقت بیشتری با خانواده بگذرانید و مطمئن باشید که دچار فرسودگی شغلی نخواهید شد، و شروع خواهید کرد به درک اینکه گاهی اوقات پیچیده‌ترین مشکلاتتان را به هنگام دوی صبحگاهی یا زمانیکه در تختخواب کودک دوساله خود دراز کشیده‌اید، حل می‌کنید.

 

۴- به لحاظ مالی برای آینده برنامه ریزی کنید

البته همیشه مهم است که برای سال پیش رو برنامه ریزی مالی داشته باشید. بدون یک برنامه مشخص که شامل بودجه، پیش بینی و اهداف می‌باشد، سخت خواهد بود تا فروش و درآمد سال آینده را افزایش دهیم. تعیین کنید که شش ماه آینده، یکسال بعد و سه سال بعد کسب و کار شما در کجا قرار دارد و معیارهایی را که باید در طول مسیر دستیابی به اهداف، به آن‌ها برسید را تعیین کنید. وقتی شما برنامه دارید، مطمئن باشید که به طور پیوسته در مسیر پیشرفت خود هستید. رصد روزانه نشانگرهای کلیدی پیشرفت، به شما کمک خواهد کرد که متوجه شوید که آیا به لحاظ مالی در مسیر قرار دارید یا خیر. اگر بطور پیوسته به اهداف خود می‌رسید، آرامش ذهنی خواهید داشت با دانستن اینکه همه چیز به درستی کار می‌کند. اگر به اهدافتان نمی‌رسید، مسیریابی مداوم به شما کمک می‌کند که به زودی به آن برسید تا تغییراتی را در آن ایجاد کنید، زمانی را برای ارزیابی مجدد فرایندهای خود درنظر بگیرید و وضعیت فعلی را تغییر دهید. تغییرات بسیار کوچک می‌توانند خیلی مفید باشند.

 

۵ روش کم کردن استرس برای مدیران

۹ چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند

۶ مزیت نوشتن شرح کار برای کسب و کار

۱۶ مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت

۸ نکته ضروری برای یک نشست کاری موفق

۸ راه دوری از پیامدهای منفی اخراج از کار

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.