با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

چگونه از ریزش مو جلوگیری کرد – بخش ۳

با بخش سوم موضوع «چگونه از ریزش مو جلگیری کرد» با عنوان درست غذا خوردن و سلامت مو  همراه شما هستیم:

چگونه از ریزش مو جلوگیری کرد

۱- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. مواد غذایی که مانع ریزش مو می‌شوند به سادگی از شما، موهایتان و سلامتیان محافظت می‌کنند. آنها برای حفظ تمام ابعاد سلامتی مفید هستند و احتمال وجود موی سالم در یک بدن سالم بیشتر است. ممکن است بتوان با یک رژیم سالم غذایی که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات است، روند ریزش مو را کند کرد. مواد مغذی که در ادامه معرفی می‌شوند، می‌توانند منابع مناسبی برای یک رژیم سالم باشند که در اغلب موارد از ریزش مو جلوگیری نموده یا از شدت آن می‌کاهند.

۲- آهن: یک ماده معدنی ضروری است. کمبود آهن می‌تواند باعث کم خونی شود. مواد غذایی که شامل آهن هستند عبارتند از:
– جگر، گوشت گوساله، ماهی
– سبزیجات سبز مانند بروکلی، اسفناج، کلم پیچ

۳- پروتئین: پروتئین برای استحکام مو ضروری است، اما مسئله مهم این است که پروتئین نه از شامپو بلکه از رژیم غذایی بدست می آید. کمبود پروتئین منجر به ریزش مو و پروتئین کافی به رشد آمینو اسید و در نتیجه تقویت مو کمک می‌کند.
– منابع پروتئین در غذاها شامل: تخم مرغ، لوبیا، گوشت، سویا و گوشت گاو بدون چربی می‌باشند.
– افراد گیاه خوار می‌توانند پروتئین را از موادی غیر گوشتی شامل: تمپه (خوراک اندونزىایی، آمیزه خمیر سویا و قارچ که پروتئین فراوان دارد)، نان سفید، کره بادام زمینی، برنج قهوه‌ای، عدس، آجیل، لوبیا، کلم بروکلی، سیب زمینی و … دریافت کنند.

۴- ویتامین C: غذاهای شامل ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کنند. سعی کنید از غذاهای منبع آهن و ویتامین C هم زمان استفاده کنید. غذاهایی که منبع خوب ویتامین C هستند عبارت اند از: مرکبات، سبزیجات برگ سبز، سالاد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی و غیره.

۵- مطمئن شوید به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ دریافت می‌کنید: این اسیدهای چرب در حفظ سلامت مو نقش مهمی دارند و همچنین از شکنندگی و خشک شدن مو جلوگیری می‌کننددو به مو و پوست سرتان آبرسانی می‌کنند. منابع غذایی این اسید چرب عبارت اند از:
– ماهی تن، ماهی آزاد، ماهی خال مخالی.
– از حبوبات و آجیل‌ها مثل دانه کتان و گردو.

۶- بیوتین: این ویتامین B نقش مهمی در سلامت مو دارد و فقدان آن می‌تواند باعث ریزش مو شود.. منابع غذایی دارای بیوتین عبارت اند از: مخمر آبجو، گندم بلغور، عدس، دانه آفتابگردان، سویا و گردو.

۷- روی: روی برای تغذیه مو مهم است. منابع غذایی دارای روی عبارت اند از: صدف، گوشت گاو بدون چربی، کره بادام زمینی، بوقلمون و دانه کدو تنبل.
مصرف مکمل را فراموش نکنید. بهتر است با پزشک خود اول مشورت کنید. ممکن است بخواهید برای جلوگیری از ریزش موهایتان ازمکمل‌ها استفاده کنید. مکمل‌ها شامل بیوتین، اینوزیتول، آهن، ویتامین C و… هستند.

۸- بدانید که از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنید. از رژیم‌های غذایی با کالری کم اجتناب کنید. از آنجایی که انرژی‌تان را یکجا یا به طور کامل از دست می‌دهید، چنین رژیم‌هایی باعث ریزش مو می‌شوند. از خوردن سفیده تخم مرغ خام خودداری کنید. سفیده تخم مرغ خام حاوی ماده‌ای است که به بیوتین متصل شده و مانع جذب آن می‌شود.

 

 

 

چگونه از ریزش مو جلوگیری کرد – بخش ۱

چگونه از ریزش مو جلوگیری کرد – بخش ۲

چگونه از ریزش مو جلوگیری کرد – بخش ۴

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۶ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.