با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

چگونه انسان شگفت انگیزی باشیم (بخش ۱)

آیا می‌خواهید از لحاظ جسمی، ذهنی و عاطفی شگفت انگیز باشید؟ با بخش اول موضوع چگونه انسان شگفت انگیزی باشیم، همراه ما باشید.

احساس فیزیکی شگفت انگیز

روش ۱: احساس فیزیکی شگفت انگیز بودن

۱- مراقبت بهداشت شخصی داشته باشید. مراقبت از بدن و اختصاص دادن زمانی برای خودتان به شما کمک خواهد کرد که شگف انگیز به نظر برسید و احساس شگفت انگیزی داشته باشید.
– یک دوش خوب، طولانی و گرم بگیرید. مطمئن شوید که به طور کامل موهای خود را با شامپو شستشو داده‌اید، و با یک نرم کننده بعد از ۵ دقیقه بسر خود را شویید.
– به صورت خود، مرطوب کننده بزنید و کمی دئودورانت استفاده کنید و همیشه خوشبو باشید.
– از ماسک صورت استفاده کنید تا پوستی سالم ، باطراوت و صاف داشته باشید.
– پیراهن، شلوار و جوراب تمیز و تازه بپوشید. اسپری خوشبو کننده را به کفش خود اسپری کنید تا تمیز و خوشبو شود.
– از نخ، مسواک و دهان شویه برای تمیزی دهان و دندان خود استفاده کنید.
۲- ورزش کنید. هیچ چیز مانند تمرین خوب ضربان طبیعیتان را بالا نمی‌برد، پس به خود لطفی کنید و حرکت کنید!
– به پیاده روی با دویدن در خارج از منزل بروید، این به شما اجازه خواهد داد که علاوه بر تنفس هوای تازه کمی هم ورزش کنید. دوربین همراهتان ببرید و از صحنه‌های زیبای طبیعت عکس بگیرید.
– شنا کنید، شنا تمرین کل بدن است که شما را خسته اما سرزنده می‌کند. اگر واقعا می‌خواهید احساس قدرت کنید، شنا کنید.
– به یک تیم ورزشی ملحق شوید. تیم‌های ورزشی یک راه عالی برای معاشرت و پیدا کردن دوستان جدید در حین انجام فعالیت فیزیکی است. در مورد پیوستن به یک والیبال، فوتبال یا تیم بسکتبال در منطقه محلی خود فکر کنید.

۳- غذاهای سالم بخورید. وقتی ضعیف غذا می‌خورید، بدنتان می‌تواند احساس نفخ، تنبلی و کمبود انرژی کند. تغذیه‌ی سالم، از سوی دیگر، به شما انرژی بیشتر می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد تا بهتر تمرکز کنید و حتی به شما کمک می‌کند که لاغر شوید.
– همراه وعده‌های غذایی، مقدار زیادی از میوه و سبزیجات تازه بخورید، مقدار زیادی از پروتئین مانند بوقلمون، مرغ و گوشت گاو بدون چربی بخورید، روغن ماهی و غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و صدف بخورید و مقدار زیادی غلات و حبوبات مصرف کنید.
– غذاهای با قند بالا و یا پر از چربی و از مواد غذایی فرآوری شده درست نکنید، زیرا برای سلامت شما بد است. این نوع از مواد غذایی باعث افزایش سریع میزان قند خون می‌شود.
– سعی کنید اندازه سهمتان از غذا را برآورد  کنید و تنها زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید. با این حال، خوردن میان وعده های کوچک در طول روز متابولیسم بدنتان را افزایش می‌دهد و به شما بیشتر انرژی می‌دهد.
– خوردن نوشابه های شیرین (حتی انواع رژیمی آن که پر از شیرین‌کننده های شیمیایی هستند) را متوقف کنید و سعی کنید به جای آن از آب و چای سبز بیشتر استفاده کنید.

۴- به اندازه کافی بخوابید. خواب یک بخش ضروری از داشتن احساس خوب فیزیکی است. کمبود خواب شما را خسته، بد خلق و خالی از انرژی خواهد کرد، و بسیار مخالف احساس شگفت انگیز بودن است!
– سعی کنید حداقل هفت ساعت در شبانه روز بخوابید. زمان دقیق خواب خود را سختگیرانه انتخاب کنید و اجازه ندهید بخاطر تماشای تلویزیون مطالعه و یا اینترنت تا دیروقت بیدار بمانید.
– قبل از خواب یک کار آرامش بخش انجام دهید، فیلم ترسناک تماشا نکنید و یا بازی‌های ویدئویی هیجان انگیز نکنید، زیرا ضربان قلبتان را افزایش می‌دهد و سخت‌تر به خواب می روید. سعی کنید به جای آن یک کتاب بخوانید، به موسیقی ملایم گوش دهید و یا یک حمام آرامش بخش بگیرید.
– مطمئن شوید که اتاق خوابتان تاریک است، نور می‌تواند مغزتان را دچار اشتباه کند و فکر کند روز است. رختخواب خود را تا حد ممکن راحت انتخاب کرده و تمیز کنید.

[تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]
تاریخ: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.