با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۱۰ ماده غذایی قدرتمند برای رفع گرسنگی

10 ماده غذایی قدرتمند برای رفع گرسنگیهمه افراد در طول عمر خود احساس گرسنگی شدید را تجربه می‎کنند؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ ماده غذایی قدرتمند برای رفع گرسنگی را معرفی کنیم که حس گرسنگی شما را از بین می‎برد.

 

اسفناج

اگر سبزیجات با برگ سبز را دوست ندارید و در برنامه غذایی خود از آن‎ها مصرف نمی‌کنید بهتر است برای یکبار هم که شده اسفناج را امتحان کنید. بر اساس نتایجی که مطالعات و تحقیقات مختلف به دست آمده است، ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری در بدن می‌شود. برای مصرف اسفناج بهتر است آن را داخل غذاساز بریزید و سپس آن را در غذاهای مختلف استفاده نمایید و از خواص سرشار آن بهره مند شوید.

 

پنیر کلبه

در هر پیمانه از پنیر کلبه، ۲۸ گرم پروتئین وجود دارد که قادر است حس سیری را در فرد ایجاد نماید. کاسئین نام پروتئینی است که در این پنیر وجود دارد و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. بخاطر وجود این پروتئین دیرهضم فرد احساس سیری بیشتری خواهد داشت. مصرف این پنیر را به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو به شما توصیه می‎کنیم.

 

سیب

سیب دارای فیبری با عنوان پستین است. بر اسسا مطالعات انجام شده با مصرف سیب هورمون‌های سیری آزاد می‌شود و موجب ایجاد حس سیری در فرد می‎شود. بر اساس یک مطالعه انجام شده، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذایی سیب مصرف کرده بودند به اندازه ۲۰۰ کالری در مقایسه با افرادی که سیب نخورده بودند، کمتر غذا خوردند. شما می‌توانید سیب را در دسرهای مختلف به کار ببرید. علاوه بر این می‌توانید سیب را با کینوای پخته شده و گردو استفاده نمایید.
 

گردو

گردو نیز زمان زیادی برای هضم می‌برد. به همین دلیل بدن شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. علاوه بر این جویدن‌های زیاد به بدن شما کمک می‌کند زودتر سیر حس سیری بیابد. می‎توانید چند عدد گردو را تفت داده و همراه با مرغ یا سبزیجات مصرف کنید.
 

تخم مرغ

بر اساس نتایج مطالعات انجام شده مصرف تخم مرغ منجر به ایجاد حس سیری مفید می‎شود. تخم مرغ را می‎توانید در کنار غذاهای مختلفی نظیر سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنید. گفتنی است که زرده تخم مرغ از ویتامین‌های زیادی برخوردار است.
 

جوی دو سر

فیبر فراوانی در جوی دوسر نهفته است و هنگامی که همراه با مایعات مصرف می‌شود فرآیند هضم را کندتر می‌کند و همین سبب می‎شود تا حس گرسنگی در فرد دیرتر ایجاد شود. جوهایی که کمتر فرآوری شده‌اند، قدرند برای مدت بیشتری شما را سیر نگه دارند. می‌توانید جوی دو سر را جایگزین برنج در وعده‌های غذایی نمایید و به این صورت از آن استفاده کنید.
 

تمشک

تمشک حاوی فیبر بسیار بالایی است. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تمشک پیش از وعده غذایی موجب می‎شود تا فرد ۶۵ کالری کمتر مواد غذایی مصرف کند. بهتر است از این میوه خوشمزه مربا تهیه کنید و به این صورت استفاده نمایید. علاوه بر این تمشک را با یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب نمایید و مصرف کنید.
 

لوبیا

بیسیاری از افراد برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود گوشت مصرف می‎کنند و شاید نمی‎دانند که لوبیا نیز دارای پروتئین بالایی است. لوبیا سرشار از فیبر است و به همین دلیل است که فرد را در مقایسه با دیگر غذاها بیشتر سیر نگه می‎دارد. این امکان وجود دارد که لوبیا را همراه با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید و مصرف نمایید.
 

ذرت بوداده

تنها ماده‌ای که قادر به ایجاد حس سیری در فرد است، فیبر نیست. سه پیمانه از ذرت بو داده این توانایی را دارد تا حس سیری را به خوبی ایجاد کند و فرد مصرف کننده تا مدت زمان زیادی دچار احساس گرسنگی نشود.
 

چاودار

در میان کربوهیدرات‌ها نیز برای سیر نگه داشتن خود، چاودار بهترین گزینه است. باید بدانید که چاودار شما را سیر نگه می‎دارد. بر اساس بررسی‎های انجام شده افرادی که برای صبحانه از نان چاودار استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که از دیگر نان‌ها در وعده صبحانه استفاده می‎کنند کمتر فرد دچار حس گرسنگی می‎شود. فیبری که در این ماده وجود دارد قادر است بر روی متابولیسم بدن تاثیر مثبتی بگذارد. شما می‌توانید از این ماده برای تهیه نان‌های خانگی استفاده کنید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
تاریخ: ۴ شهریور ۱۳۹۵

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه روشن "۱۰ ماده غذایی قدرتمند برای رفع گرسنگی"

اطلاع از
avatar

مرتب‌سازی بر اساس:   جدیدترین | قدیمی‌ترین | بیشترین تعداد رای
صبا
کاربر
صبا
4 ماه 18 روز پیش

اینا که سیر نمیکنن. مگه بدون نون و برنجم آدم سیر میشه؟؟؟

wpDiscuz
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.