با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۱۰ نکته برای دکوراسیون فضای اداری تجاری

فضای اداری تجاری، وجهه و اعتبار شرکت شما می‌باشد و آنجا همان جایی است که در آن شما و کارکنانتان به صورت روزانه، ماموریت اصلی خود را انجام می‌دهید و نه صرفا مکانی برای ملاقات شما و مشتریان. وقتی می‌خواهید فضای اداری تجاری را دکور نمایید، هدف شما باید ایجاد یک فضای حرفه‌ای باشد که نه تنها کارآمد است بلکه منعکس کننده شخصیت شما به عنوان یک شرکت می‌باشد. این امر نیازمند اینست که کاری بیش از جابجایی تعدادی میز و صندلی برای یک فضای خالی را انجام دهیم. هنگامی که شما ایده و فکر خود را برای طراحی بکار انداخته و دنبال تحت تاثیر قرار دادن مردم هستید، می‌توانید خیلی بیشتر از فضای در اختیار خود استفاده کنید. در اینجا ۱۰ نکته برای دکوراسیون فضای اداری تجاری به شما ارائه می‌شود.

 

۱- تاثیر گذاشتن در اولین ملاقات

برداشت اولیه که مشتریان از فضای دفتر کار شما دارند، بر روی برداشتی که از خود شما و کسب و کار شما دارند تاثیر می‌گذارد. ورودی محل باید خوش استقبال و مرتب و تمیز بوده و خوش بو و تر و تازه باشد. اگر محوطه و گیاهانی دارید که در آن اطراف وجود دارد، مطمئن شوید که آنها به خوبی در کناره‌ها قرار داشته و مورد نگهداری هستند؛ مشتریان شما می‌خواهند اعتماد به نفس‌شان حفظ شود و اینکه شما نیازهای آنها را برآورده سازید، از این رو باید رفتار شما طوری باشد که نشان می‌دهد شما در مورد آنها و فضایی که در آن حضور دارند توجه کافی داشته و این امر به اعتماد سازی نزد آنها کمک خواهد کرد.

تاثیر گذاشتن در اولین ملاقات

 

۲- نورپردازی

نورپردازی جزء کلیدی در طراحی هر فضا می‌باشد. این می‌تواند باعث ایجاد یا عدم ایجاد یک محیط مناسب گردد. نور طبیعی بیشترین اثر مثبت را در فضا خواهد داشت، بنابراین پنجره‌ها همواره تمیز و باز باشد تا نور به اندازه ممکن وارد شود. اما در فضاهای تاریک سعی کنید با ایجاد نور بسیار، جو راحت و خوبی را ایجاد نمایید بدون اینکه بیش از حد و اغراق شده از نور استفاده شود. روشنایی با لامپ فلور سنت نه تسکین دهنده خواهد بود و نه جذاب است.

 نورپردازی

 

۳- محل راحت برای نشستن

داشتن صندلی‌های راحت و شیک برای مشتریان در حالی که منتظر شما هستند و یا مشغول مذاکره و تجارت با شما هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا از طرفی لازم نیست برای نشان دادن صندلی مناسب به آنها تا آن سوی دفتر راه بروید و از طرف دیگر اگر که مشتریان شما بخاطر صندلی‌ها احساس ناراحتی و پریشانی کنند، باعث خواهد شد تا آنها خلق و خوی نامطلوبی به خود گرفته و مایل به ترک آنجا باشند.

محل راحت برای نشستن

 

۴- رنگ

برای استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون فضای کاری، درنگ نکنید. رنگ‌های خنثی در ایجاد جاذبه برای فضای کار بسیار حرفه ای و مناسب‌اند، طوریکه در دفاتر کاری می‌توانند ماهیت و طبیعت ملاحظه کارانه‌ای را به نمایش بگذارد. اما طیف‌های رنگارنگ می‌تواند تا حدی احساس و زندگی به فضای کار اضافه کند. رنگ منعکس کننده نام تجاری خود را انتخاب کنید. در صورتی که رنگی در آرم لوگوی شما وجود دارد، شما می‌توانید از پالت رنگی برای الهام بخشیدن به دکور دفتر استفاده کنید.

رنگ

 

۵- سازماندهی در فضا

طراحی دفتر کار درست و حسابی مستلزم سازمان دهی کارآمد و شایسته ای می‌باشد. علاوه بر کمک به کسب و کار شما، در اجرای بهتر کار مفید بوده و نیز در ارائه کار و محصولتان به مشتریان تاثیر بیشتری می‌گذارد. در نظر داشته باشید که استخدام یک دکوراتور حرفه‌ای برای دریافت بیشترین اثر بخشی از فضای کار به شما توصیه می‌شود.

سازماندهی در فضا

 

۶- چینش فضا و مبلمان

ترتیب قرار گرفتن مبلمان طوری باشد که یک فضای زیبا در محل کار و دفتر شما ایجاد شده و حرکت افراد از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر به سرعت و آسانی صورت پذیرد. به هر کارمند حریم خصوصی به شکل هوشمندانه‌ای اختصاص یابد و در صورت لزوم برای تقسیم فضا از پارتیشن استفاده شود.

چینش فضا و مبلمان

 

۷-جامعه و فرهنگ حاکم بر آن را تکریم کنید

به مشتریان خود نشان دهید که به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعلق خاطر دارید و نسبت به آن تعهد کامل دارید و تعهد خود را بدان نشان دهید. برای این کار می‌توانید از عناصر و محصولات ساخته شده در منطقه یا ناحیه خود را جهت تزیین محل کار استفاده نمایید. برای مثال می‌توان تصاویری از آن اقلیم یا ناحیه را خریداری کرده و برای تزیین آویزان نمایید و یا از صنایع دستی معرف آن منطقه تهیه نمایید و در همه نقاط دفتر کار نصب نمایید.

Express-your-company’s-brand-and-ideals

 

۸- گل‌ها و گیاهان تازه

با گل‌ها و گیاهان واقعی و تازه، فضای کاری خود را پر کنید. این روش راه آسانی‌ست برای افزودن کمی روح زندگی و رنگ و بو به فضا؛ اینکار نه تنها روحیه کارمندان را بالا برده، بلکه مشتریان نیز احساس گرما و صمیمیت از محیط دریافت می‌کنند.

گل‌ها و گیاهان تازه

 

 

۹- شعار‌ها و برند شرکت خود را علنی نشان دهید

تلفیقی از برند، الگوی معرف نام تجاری شما و هویت شرکت با هم می‌تواند مجموعه ای درخور شان باشد تا خط فکری و روحیه تجاری شرکت و برند شما را نشان دهد. این تلفیق می‌تواند در لوازم، مبلمان، رنگها و سایر تزیین‌های هنری گنجانده شود. ایجاد محیطی که اهداف شما در طرح برندتان را نشان دهد و پیام آن را به مشتریان برساند باعث می‌شود تا به محض ورود از آن آگاه گردند. اگر از خلاقیت خوبی برخوردار باشید، باید در طراحی این موارد و اهداف کوشش نموده و آثار مربوط به این انرژی خلاقانه را نشان دهید.

شعار‌ها و برند شرکت خود را علنی نشان دهید

 

۱۰- تنظیم بودجه دکوراسیون

تنظیم بودجه در مورد آنچه شما برای مبلمان، رنگ، و دکور صرف و هزینه می‌کنید قبل از شروع به خرید باید مشخص شود یک لیست از همه چیز‌هایی که نیاز دارید تهیه کرده و سپس سراغ فروشگاه‌هایی برای پیدا کردن مبلمان بروید که با بودجه شما هماهنگ است. مبلمان اداری می‌تواند گران باشد، اما در ذهن داشته باشید که همه چیز نیست. تا زمانی که آن را به خوبی و هماهنگ شده اجرا نکنید و نچینید فایده ندارد؛ اگر انتخاب‌ها خلاقانه باشد و اصل هماهنگی را رعایت نمایید این راهنمایی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا فضای دفتر کاریتان، الهام بخش و تاثیر گذار بوده و غیر از خودتان، کارکنان و مشتریان هم مجذوب آن گردند.

تنظیم بودجه دکوراسیون

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.