با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۱۳ خوراکی برای تناسب اندام

تغذیه سالم یکی از لازمه‌های سالم زندگی کردن است. از این رو در این مطلب ۱۳ خوراکی برای تناسب اندام معرفی خواهیم کرد که به لاغر شدن شما و تناسب اندامتان کمک می‌کنند.

13 خوراکی برای تناسب اندام

۱- سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده

خوردن سوپ قبل از غذا و به عنوان پیش‌غذا اشتها را برای غذا خوردن کاهش می‌دهد و گرسنگی را بر طرف می‌کند. سوپ همچنین کارکرد سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

 

۲- سالاد به عنوان پیش غذا

اگر قبل از غذا خوردن سالاد بخورید، اشتهای شما کنترل می‌شود.

 

۳- سبزیجات تازه

سبزیجات کالری بسیار پایینی دارند، باعث قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن می‌شوند. حجم معده را پر کرده و شما را سیر می‌کنند. و در صورت مصرف زیاد، کمتر از مواد غذایی دیگر باعث اضافه وزن می‌شوند.

 

۴- سیب و گلابی

سیب و گلابی منابع غنی از فیبر هستند. این ۲ میوه با وجود داشتن کالری کم شما را سیر می‌کنند و گرسنگی را از بین می‌برند.

 

۵- گریپ فروت

گریپ فروت چربی را در بدن می‌سوزانند.

 

۶- کرفس

کرفس چربی‌سوز و کم کالری بوده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

 

۷- ماست کم چربی

کلسیم در رژیم غذایی بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

 

۸- کلم بروکلی

بروکلی دارای کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر فراوان است. بروکلی همچنین با چربی‌ها مقابله می‌کند.

 

۹- سیر

سیر، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث سوزانده شدن سریع‌تر چربی‌ها در بدن می‌شود.

 

۱۰- غلات کامل

بهترین منبع برای تأمین فیبر روزانه بدن غلات سبوس‌دار هستند. غلات کامل باعث تعادل در قند خون می‌شوند و دیرتر از غلات بدون سبوس هضم می‌شوند و در نتیجه سرعت هضم غذا را در بدنتان کاهش داده و مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند.

 

۱۱- جو

جو یکی از بهترین کربوهیدرات‌ها است. جو، فیبر روزانه مورد نیاز بدن را بسیار خوب تأمین می‌کند. احساس گرسنگی را از بین می‌برد و کالری بسیار کمی دارد و همچنین انرژی‌زا است.

 

۱۲- فلفل تند

فلفل تند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود و اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 

۱۳- کدو

کدو منبع غنی از فیبر بوده و بسیار ملین است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.