با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۱۶ مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت

در این مقاله با ۱۶ مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت آشنا شوید:

16 مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت

 

۱- توانایی مدیریت پول

خیلی راحت، اگر که پول را مدیریت نکنید، نمی‌توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید. آیا می‌دانید که هر ماه پول شما به کجا می‌رود؟ آیا کمتر از درآمد خود خرج می‌کنید؟ اگر پاسخ شما به سوالات بالا منفی است، شما باید تلاش کنید تا بودجه کسب و کار را به خوبی مدیریت کنید.

 

۲- توانایی پول درآوردن

اگر بتوانید پول را مدیریت کنید آیا می‌توانید پول بیشتری بدست آورید؟ بمنظور سرمایه گذاری، نه تنها باید بدانید که پول از کجا می‌آید، بلکه همچنین باید بدانید که آیا کسب و کار شما در سطح ریسک مناسبی فعالیت می‌کند یا خیر.

 

۳- توانایی از میان برداشتن استرس

استرس بحث خنده داری نیست. اگر به خودتان این اجازه را بدهید که به راحتی عصبانی و ناراحت شوید، به عنوان یکی از صاحبین مشاغل با چالش روبرو خواهید شد. یاد بگیرید که چگونه از استرس به نفع خودتان استفاده کنید.

 

۴- توانایی مولد بودن

این یک موضوع مهم است زیرا یک راه درست مولد بودن که برای هر شخص مفید باشد وجود ندارد. زمان‌هایی را که انرژی شما حداکثر است، کارهای روزمره و ابزارهای بهره وری که برای شما مفید هستند را بشناسید تا بتوانید نقشه خود را برای موفقیت طراحی کنید.

 

۵- توانایی دوست یابی در بین هم صنفی‌ها

جیم ران می‌گوید: شما میانگینی از پنج فردی هستید که بیشتر وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانید. بنابراین، دوست دارید چه کسی باشید؟ عادات موفقیت خود را با یافتن دوستان هم حرفه خود بهبود بخشید که می‌توانند چالش‌های شما را درک کرده و درک مورد نیاز شما را به شما بدهند.

 

۶- توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت

به عنوان یک صاحب کسب و کار، نیازی نیست که در هر چیزی عالی باشید. باید بدانید که در چه چیزی قوی و در چه چیزی ضعیف هستید. ارزیابی این موارد، باعث کسب اطلاعات از تصمیمات تجاری که شما می‌گیرید، تا شرکایی که وارد کار می‌کنید و کارکنانی که استخدام می‌کنید می‌شود.

 

۷- توانایی به استخدام گرفتن افراد کارآمد

صحبت درباره استخدام، به راحتی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر یک از صاحبین مشاغل باید آن را دارا باشد. داشتن افراد خبره در تیم خود سبب دسترسی به نقاط قوت جدید می‌شود، بعلاوه اینکه فرهنگی را در شرکت ایجاد می‌کند که هر کسی می‌خواهد جزئی از آن باشد. استخدام افراد درست برای رسیدن به جایی که می‌خواهید اساسی است.

 

۸- توانایی تعلیم کارکنان جدید

وقتی شما عضو جدید را به مجموعه اضافه می‌کنید، یک فرایند پردازش قوی این اطمینان را می‌دهد که آن‌ها می‌دانند که چه کاری باید انجام بدهند و چه کاری را نباید انجام دهند. که این نه تنها به شرکت شما کمک می‌کند که در مسیر درست حرکت کند بلکه سطح کارایی کارکنان خوب را نیز افزایش می‌دهد.

 

۹- توانایی مدیریت کارکنان

وقتیکه شما افراد صحیحی را داشته باشید، نیاز دارید که آن‌ها را به درستی مدیریت کنید. در مراحل اولیه رشد کسب و کار شما، شما مدیر همه هستید و این بدین معناست که باید موثر باشید. اگر از قبل ندانید که چگونه مدیریت کنید، زمانی را برای یادگیری چگونگی انگیزش، تشویق و توسعه کارمندانتان صرف کنید.

 

۱۰- توانایی مدیریت موتور جستجو

در آغاز، شما کار تمامی قسمت‌های کسب و کار را انجام می‌دهید. با داشتن چنین تفکری در ذهن، آیا می‌دانید مفهوم بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ اگر نه، شما باید در این زمینه اطلاعات کسب کنید و سپس کسب و کارتان را به راه بیاندازید.

 

۱۱- توانایی اتصال از طریق شبکه‌های اجتماعی

درکنار موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، کلیدی را که جزئی از هر استراتژی بازاریابی تجاری است ارائه می‌دهند. نه تنها شما نیاز دارید تا هر بخش را درک کنید بلکه نیاز دارید تا خود را با استفاده از بهترین استراتژی‌ها برای شروع و اینکه برند خود را بر محصولاتتان ذکر کنید، مسلح کنید.

 

۱۲- توانایی توقف فروش

مهم است که بگذارید مشتری بداند که شما از مشکلاتش آگاه هستید، اما درخواست فروش جایی است که بسیاری از صاحبین مشاغل با آن مشکل دارند. اگر شما درباره این مرحله استرس دارید، در کارگاه‌های فروش برای یادگیری مهارتهایی که بیشتر مورد نیاز هستند، ثبت نام کنید.

 

۱۳- توانایی تشخیص روند‌های جدید

کسب و کار به سرعت حرکت می‌کند، بنابراین شما می‌بایستی توانایی رصد تغییراتی که به کار شما وارد می‌شود را داشته باشید. این را نقطه ای درنظر بگیرید که باید همواره با شروع‌های تازه و تکنولوژی‌های پیشرفته که ممکن است در کار شما اخلال وارد کند، به روز رسانی شود.

 

۱۴- توانایی کنار آمدن با شکست

هیچ ریسک کسب و کاری یک خط مستقیم که به موفقیت منتهی می‌شود نیست. دانستن اینکه چگونه با فراز و نشیب‌ها برخورد کنیم حیاتی است. به خاطر داشته باشید که هر شخص موفق بارها و بارها شکست خورده قبل از اینکه پیروز شود. شکست پایان کار نیست، بلکه فقط کسب دانش برای پیروز شدن است.

 

۱۵- آرزوی بهبود دنیای خود

در پایان، بهترین و مفیدترین انگیزه، ایجاد تغییراتی مثبت در دنیا است. وقتی روی کار خود و موفقیت خود بعنوان اولویت اول متمرکز شوید، خود را برای هر طوفانی که بر سر راه اهدافتان قرار گیرد، آماده می‌بینید. نگذارید که این موارد ذکر شده باعث سرخوردگی شما شود. صاحب یک کسب و کار بودن، وظیفه خطیری است اما تمام این مهارت‌ها قابل یادگیری و اکتساب است. اگر متوجه شدید که هر کدام از این مهارت‌ها را ندارید، پس بروید و یاد بگیرید! موفقیت مشروط شما به آن بستگی دارد.

 

 

۵ روش کم کردن استرس برای مدیران

۹ چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند

۶ مزیت نوشتن شرح کار برای کسب و کار
چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک

۸ نکته ضروری برای یک نشست کاری موفق

۸ راه دوری از پیامدهای منفی اخراج از کار

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.