با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۳۰ تمرین برای یک زندگی زناشویی موفق

۳۰ تمرین برای یک زندگی زناشویی موفقرابطه بین زن و شوهر مهم‌ترین رابطه و اساس و بنیان خانواده است. سعی کنید همیشه شادابی و طراوت رابطه زناشویی خود را حفظ کنید. سعی کنید در روابطتان خلاقیت به خرج دهید و همدیگر را غافلگیر کنید. برای روابط خود وقت بگذارید. ۳۰ تمرین برای یک زندگی زناشویی موفق عبارتند از:

 

تمرین اول: با همسرتان در یک دوره آموزشی شرکت کنید و یا در منزل با هم مباحث جدید بیاموزید.
تمرین دوم: مکانی مناسب را انتخاب کنید و در کنار هم غروب آفتاب را بنگرید.
تمرین سوم: مکان جدیدی را انتخاب کنید و برای گذراندن اوقاتی خوش یا نوشیدن چای یا حرف زدن به آنجا بروید، این مکان جدید می‌تواند اتاق خانه‌تان، حیاط خلوت یا … باشد.
تمرین چهارم: یک شام دونفره عالی درست کنید و با زیباترین لباس خود برای سرو آن حاضر شوید. برای یک ضیافت دو نفره تلفن همراه خود را قطع کنید تا کسی مزاحم نشود.
تمرین پنجم: یادداشتی محبت آمیز بنویسید و در جایی خاص قرار دهید که همسرتان آن را پیدا کند و غافلگیر شود.
تمرین ششم: با هم به سینما بروید و یک فیلم تماشا کنید، تماشای تئاتر نیز فکر خوبی است.
تمرین هفتم: برای هم زمان اختصاص دهید و به گفتگو با هم بنشینید و با دقت به حرف‌های هم گوش دهید و همدیگر را درک کنید.
تمرین هشتم: دستور یک غذای جدید را تهیه کنید و با کمک هم آن را بپزید.
تمرین نهم: با هم یک بازی انجام دهید و حسابی لذت ببرید.
تمرین دهم: دلایلی که به خاطر آن‌ها عاشق همسرتان هستید را لیست کنید و سپس با هم لیستتان را عوض کنید.
تمرین یازدهم: عکس‌های قدیمیتان را با هم تماشا کنید و خاطرات قشنگ گذشته‌تان را مرور کنید.
تمرین دوازدهم: یکدیگر را ماساژ دهید، همدیگر را بخندانید و از کنار هم بودن لذت ببرید.
تمرین سیزدهم: یکی از شعرهای مورد علاقه هر دوتان را با صدای بلند و با آهنگ مناسب بخوانید، در یک زمان مناسب این کار را انجام دهید با صدای بلند خواندن خیلی مهم است، زیرا شادی و نشاط در شما پدید می‌آورد.
تمرین چهاردهم: یک برنامه خوب بریزید و یک روز را در کنار هم بیرون بروید و خاطره بسازید؛ مثلا به کوهنوردی بروید یا سوارکاری کنید یا…
تمرین پانزدهم: عکس‌های دو نفره بگیرید و حتما حتما چند تا از آن‌ها را چاپ کنید. در واقع چاپ عکس تمرین است.
تمرین شانزدهم: عکس‌هایی که ظاهر کرده‌اید در جایی از اتاق قرار دهید که جلوی چشم باشد یا اصلا آن‌ها را به دیوار نصب کنید.
تمرین هفدهم: یک دوست خانوادگی که هم سن و سال خودتان است را برای گذراندن یک وعده شام یا ناهار دعوت کنید و با آن‌ها معاشرت کنید.
تمرین هجدهم: خاطرات خوب و عاشقانه‌تان را با هم مرور کنید.
تمرین نوزدهم: دکوراسیون اتاقتان را تغییر دهید؛ برای این کار می‌توانید با توافق هم وسیله جدیدی بخرید، حتما هم نباید گران باشد و یا وسایل قدیمی را بازسازی و تعمیر کنید؛ تنها هدف این تمرین ایجاد یک حس مشترک و خوب در اتاقتان است.
تمرین بیستم: غذای مورد علاقه همسرتان را با دستپخت خودتان آماده کنید و این حس را به او منتقل کنید که برای خوشحالی او این غذا را انتخاب کردید. حتما تاثیر خوبی در روابط‌تان خواهد داشت.
تمرین بیست و یکم: سعی کنید ماساژ دادن را بخوبی بیاموزید؛ برای این کار می‌توانید یک سی دی آموزشی تهیه کنید، حتما حداقل هفته‌ای یکبار ماساژ را تجربه کنید زیرا باعث آزاد شدن هورمون آرامش‌بخش و ضد استرس خواهد شد.
تمرین بیست و دوم: برای تمرین امروز، غافلگیری طرف مقابل است البته با سلیقه و خلاقیت و شناختی که از همسرتان دارید. موفق باشید.
تمرین بیست و سوم: برنامه یک سفر دونفره را بچینید؛ مهم مکان سفر یا مدت زمان آن نیست همین که با هم برای این سفر برنامه ریزی کنید و حرف بزنید حال شما را خوب می‌کند. شاید هم امکان سفر فراهم شد که چه بهتر اگر هم نه همان صحبت و برنامه‌ریزی برای آن خوب است.
تمرین بیست و چهارم: سعی کنید درباره اولین برخوردهایتان با یکدیگر صحبت کنید. اولین باری که هم را دیدید، اولین دوستت دارم ،… این بیانات طراوت و شادابی به رابطه شما خواهد داد.
تمرین بیست و پنجم: تفریح و هیجان را در زندگی خود بوجود آورید. برای این کار پیشنهاد ما قایم موشک بازی است، حتی می‌توانید برای خرید به فروشگاهی بزرگ بروید و در بین قفسه‌ها وقتی همه درگیر خرید هستند، شما قایم موشک بازی کنید. (حتما خندتون گرفته؛ زندگی به اندازه کافی جدی هست؛ گاهی این کارها لازم است.)
تمرین بیست و ششم: یک پاتوق داشته باشید؛ جایی مثل کافه یا رستوران البته کم هزینه که بتوانید مرتب به آنجا بروید، جایی آرام و دنج که با هم حرف بزنید و به یاد بیاورید که چقدر هم را دوست می‌دارید.
تمرین بیست و هفتم: برای تخلیه انرژی منفیتان هفته‌ای یک بار ناراحتی‌های خود را با هم درمیان بگذارید؛ بهتر است برای این کار زمانی را مشخص کنید و در این زمان هر دو آمادگی شنیدن حرف‌های هم را داشته باشید.
تمرین بیست و هشتم: تفریح و بازی حتی برای بزرگسالان هم مهم است و برای داشتن انرژی مثبت و کاهش استرس‌ها راه حل فوق العاده‌ای است. می‌توانید برای این کار از تاب یا ترامبولین استفاده کنید.
تمرین بیست و نهم: برای هم نامه بنویسید، با وجود گسترش تکنولوژی اما هنوز هم نامه کاغذی دوست داشتنی‌تر است، نامه‌ای با عنوان‌های متفاوت مثلا برای اینکه بدانی وسعت دوست داشتنم را، برای لحظات دوری از تو و دلتنگی، … و برای اداره یا منزل همسر ارسال کنید تا از دریافت آن‌ها خوشحال شود.
تمرین سی‌ام: تمام تمرین‌ها را امتحان کنید و آن‌هایی که بیشتر در رابطه شما اثر گذاشته را انتخاب کنید و در زندگی خود به کار برید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.