با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۴ ماده غذایی مورد نیاز در دوران بارداری

در این مطلب قصد داریم ۴ ماده غذایی مورد نیاز در دوران بارداری را به شما معرفی کنیم که لازم است موقع خرید مواد غذایی برای منزل در رأس سبد خرید روزانه شما باشند.

امگا 3
– امگا۳‌: اسیدهای چرب امگا۳ معرف حضورتان هستند. اسیدهای چرب مهربانی که در رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم هستند و برای کاهش افسردگی بعد از زایمان بسیار مفیدند. چه مواد غذایی بخورید که اسید چرب امگا۳ داشته باشد؟ سالمون، بذر کتان و روغنش، گردو، ماهی کولی

 

 

 

کولین
– کولین: کولین که شبیه ویتامین B است در تکامل و رشد مغز جنین بسیار مهم بوده و از نقص‌های مربوط به نخاع پیشگیری می‌کند.  بهترین منابع کولین عبارتند از: گوشت قرمز، تخم‌مرغ، جگر مرغ، دانه سویا و گیاهک گندم.

 

 

فیبر
– فیبر:  برخی از زنان باردار در دوران بارداری دچار یبوست و هموروئید می‌شوند که برای پیشگیری از این اتفاق باید فیبر مصرف کنند. مصرف فیبر همچنین گلوکز را در خون آزاد کرده و انرژیتان را متعادل می‌کند. برای رساندن فیبر به بدنتان بهترین منابع غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات هستند.

 

 

 

کلسیم
– کلسیم: زنانی که در دوران بارداری دچار فشار خون بالا و پره‌اکلامپسی  هستند، احتمالا کمبود کلسیم دارند  و باید از این پس بیشتر در رژیم غذایی خود، مواد غذایی دارای کلسیم بگنجانند. کلسیم همچنین برای استخوان‌ها نیز مفید است. بهتریم منبع هم برای مصرف کلسیم شیر کم چرب، پنیر سفت و ماست است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۴ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.