با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۵ روش کم کردن استرس برای مدیران

زندگی پویاست و دائما در حال تغییر و غیر قابل پیشبینی است. استرس اداره یک شرکت را نیز اضافه کنید و خواهید دید که همه چیز خیلی طاقت فرسا می‌شود. در نتیجه، صاحبان مشاغل و مدیران اجرایی بسیار با مرز بین عقلانیت و یاس آشنا هستند. نیازی به یادآوری نیست که متعادل ساختن زندگی‌تان مهمترین چیزی است که می‌توانید به یک عنوان یک فرد یاد بگیرید. ما انتخاب می‌کنیم که در زندگی، چه چیزهایی باشیم و از عهده مسئولیت همه‌ی آن‌ها برآمدن، اصلا کار راحتی نیست. زمان‌هایی برای شما پیش می‌آید که احساس می‌کنید وزن تمام دنیا روی شانه‌های شماست. شاید تمام کارهایی که همراه با استرس هستند، باعث از پا افتادن شما شوند، شاید شما برای ابقای روابطی که دارید روزهای سختی را می‌گذرانید. موضوع هر چه که باشد، چندین راه برای غلبه بر استرس وجود دارد. در این مقاله ۵ روش کم کردن استرس برای مدیران و صاحبان مشاغل ذکر خواهد شد:

5 روش کم کردن استرس برای مدیران

 

۱- یک شرکت به هیئت مدیره نیاز دارد. شما هم همینطور

همه شرکت‌ها از تنوع و کفایت گروهی از مدیران سود می‌برند. اگر عمیق‌تر شویم و ارزش تجربه را نیز درنظر بگیریم، هیئت می‌تواند به هدایت شرکت در آب‌های خروشان کمک کند. چنین چیزی می‌تواند در مورد زندگی شخصی ما نیز گفته شود. در زمان‌های استرس اعتماد کردن به مشورت‌های مطمئن می‌تواند مفید باشد. این می‌تواند شامل دوستان، خانواده، مربی، همکار، پزشک و از این قبیل باشد. کلید اصلی در اینجا متنوع کردن بازخوردهایی است که شما برای درنظر گرفتن موضوع از زوایای مختلف دریافت می‌کنید. چرا؟ زیرا مربی شما مشورتی متفاوت از خواهر یا برادر شما به شما ارائه خواهد داد. به عبارت دیگر، یک پزشک می‌تواند مشاوره‌های مورد نیاز بی غرض‌تری ارائه دهد. در هر صورت، داشتن مجموعه‌ای از مشاوران شخصی، به شما در گذر از تاریک‌ترین لحظات کمک کرده و در نهایت به شما در پیشرفت فردی به دلیل اینکه به شما دورنما ارائه می‌کند، کمک خواهد کرد.

 

۲- استراحت کنید

بسیاری از ما اعتقاد داریم که می‌توانیم تمام کار را انجام دهیم. ما ساعات طولانی را کار می‌کنیم و این را به عنوان یک مدال افتخار در نظر می‌گیریم، اما حقیقت این است که ما به استراحت نیاز داریم. همانطوری که ورزشکاران حرفه‌ای زمانی را برای بهبودی بین جلسات تمرین در نظر می‌گیرند، ما هم به زمانی برای با طراوت کردن بدن و ذهن نیاز داریم. هر چقدر که فکر کنیم، می‌بینیم نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد خود را در ۱۰۰ درصد زمان‌ها بکار بگیریم – این تنها ما را از بین خواهد برد. استراحت چیزی به سادگی کنار کشیدن به مدت یک یا دو ساعت در روز برای خوابیدن، استرس زدایی، مطالعه یک کتاب، بازی با بچه‌ها یا رفتن به گردش، می‌باشد. این استراحت‌های کوتاه می‌تواند ذهن شما را پاکیزه کند و به شما خلاقیت مورد نیاز برای ادامه کارتان را الهام بخشد. یک مدیر باید مدیریت کند، نیازی نیست پا به پای کارمند خود همراه او باشید. پس زمان استراحت خود را تنظیم کنید تا کارایی مجموعه شما زیاد بشود.

 

۳- ورزش

ورزش منظم، در کنار یک رژیم متعادل، بهترین راه برای سالم ماندن است. تمام طول زندگیمان این را به ما گفته‌اند اما هنوز بیشتر ما به نادیده گرفتن ورزش به دلیل کمبود وقت و زیادی استرس، ادامه می‌دهند. در حالیکه هیچ کس منافع ورزش کردن را انکار نمی‌کند، بیشتر ما ارتباط بین ورزش و سلامت روانی را نادیده می‌گیریم. استرس روی مغز اثر می‌گذارد، انرژی شما و توانایی شما برای تمرکز را تخلیه می‌کند که می‌تواند منجر به ناراحتی‌های روانی شود. ورزش می‌تواند باعث کاهش تنش، افزایش و تثبیت روحیه و بهبود خواب ‌گردد که منجر به کاهش استرس می‌گردد. مضاف بر جنگ با استرس، مطالعات نشان می‌دهند که ورزش منظم، هوشیاری، حافظه، تمرکز و عملکرد کلی مغز را بهبود می‌بخشد. فقط ۳۰ دقیقه در روز یک ورزش سبک، می‌تواند به شما در رفع خستگی از موقعیت‌های استرسی، تصمیم گیری‌های بهتر و تبدیل شدن به یک مدیر موفق کمک کند.

 

۴- ارتباطات مستقیم را در تمام سطوح تقویت کنید

استرس‌های مرتبط با کار، اغلب به وسیله تضادها و هم پوشانی اولویت‌ها، بحران دقیقه نود و اصطکاک با همکاران و کارکنان ایجاد می‌شود. همانند زندگی شخصی ما، ارتباط امری حیاتی برای موفقیت در هر اجتماعی است. با تقویت ارتباطات گسترده در شرکت و ارتباط مستقیم، شما می‌توانید تعداد حوادث شامل استرس را کاهش دهید. نگه داشتن یک ارتباط فعال در فعالیت‌های شرکت از طریق ارتباطات واضح، این امکان را به شما می‌دهد که به جای منفعل بودن، فعال باشید. درحالیکه خیلی چیزها اجتناب ناپذیر هستند، بسیاری از مشکلات مرتبط با کار و ناکارآمدی‌ها از عدم ارتباط یا کمبود آن ناشی می‌شوند.

 

۵- به دنبال مشاوره‌های تخصصی باشید

درمان یک راه موثر است که باید پیدا گردد. متاسفانه، این مسئله وجود دارد که آنهایی که به دنبال آن می‌باشند به لحاظ احساسی دارای ثبات نبوده و در نتیجه قابل اعتماد نمی‌باشند. حقیقت این است که بیشتر ما می‌توانیم از برخی سطوح درمان منفعت ببریم. یک درمانگر می‌تواند یک حامی بسیار خوب برای مراقبت‌های شخصی و مشاوره‌های غیر مغرضانه باشد. درمانگر می‌تواند به بیرون کشیدن استرس و کار بر روی مدیریت احساسات قوی کمک کند. و این تنها درباره کشف فلسفه مدیریتی شما و روشی که با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، نیست بلکه همچنین درباره بهبود کل زندگی شماست – که شامل جنبه‌های حرفه‌ای نیز می‌باشد. در نهایت، یک درمانگر به شما کمک می‌کند که مسئولیت اهداف خود را بپذیرید، خواه یک تعادل بین کار و زندگی باشد یا یک درکی از چیزهایی که شما را هدایت می‌کند. داشتن درکی عمیق‌تر از خودتان، به شما کمک خواهد کرد که یک مدیر شادتر و موثرتری باشید.

 

 

۹ چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند

۶ مزیت نوشتن شرح کار برای کسب و کار
چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک

۱۶ مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت

۸ نکته ضروری برای یک نشست کاری موفق

۸ راه دوری از پیامدهای منفی اخراج از کار

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.