با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۶ آیتم خانگی جایگزین تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی و بدنسازی بسیار جذابند اما می‌توانند بسیار گران باشند و جای زیادی را اشغال کنند. بدون تجهیزات ورزشی گران هم می‌توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید. در این مقاله ۶ آیتم خانگی جایگزین تجهیزات ورزشی را ذکر می‌کنیم. شما می‌توانید این ابزار را با تمرینات خود ترکیب کنید و دیگر بهانه‌ای برای ورزش نکردن ندارید؟!

 

۱- بطری‌های آب

استفاده از بطری‌های آب به جای وزنه‌های دست، نمونه بارز از تمرینات با بطری‌های آب، تمرین جلو بازو و پشت بازو می‌باشد.

بطری‌های آب

 

۲- صفحات چرخشی آماده

در بدنسازی یک تمرین داریم به نام صفحه‌های چرخشی که یک سطح لغزش روی زمین به وجود می آورند، برای بالاتنه و پایین تنه بدنتان. شما می‌توانید به جای آنها از صفحات چرخشی آماده که در اسباب بازی فروشی‌ها و داروخانه‌ها یافت می‌شوند استفاده کنید. کف پاهای خود را در مرکز صفحه قرار دهید و با حرکات چرخشی متمایل به چپ و راست صفحه را بچرخانید.

صفحات چرخشی آماده

 

۳- صندلی آشپزخانه

با صندلی آیتم‌های بسیار زیادی را می‌توان انجام داد. مثلا بیشتر تمرینات بدنسازی که وابسته به یک تکیه گاه برای حرکات دست می‌باشد، بوسیله یک صندلی قابل انجام است.

صندلی آشپزخانه

 

۴- دیوار

دیوار برای نشستن و حرکات وارونه یوگا مفید است. مقابل دیوار بنشینید، همانند وقتی که روی صندلی می‌نشینید. پاهای خود را محکم به هم فشار دهید. این حرکات به شما اعتماد به نفس و قدرت این را می‌دهد که تمام حرکات وارونه یوگا را در مرکز اتاق تمرین کنید.

دیوار

 

۵- پله

اگر شما در آپارتمان و یا در خانه خود پله دارید، می‌توانید با راه رفتن از آن به منظور گرم کردن خود قبل از تمرینات استفاده کنید.

پله

 

۶- اینترنت

کامپیوتر یا موبایل یا آیپد خود را روشن کنید. به سایت‌های ورزشی بروید و تمرینات ویدیوئی و تصویری را دانلود کرده و آنها در خانه انجام دهید.

اینترنت

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۸ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.