با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۷ نکته برای سلامتی

تغییر عادت‌های روزانه خود و پیدا کردن راه‌های جدید برای بهبود سلامتی و بهداشتتان مستلزم تلاش زیاد است، اما نتایج می‌تواند قابل توجه باشد. در این مطلب به ۷ نکته برای سلامتی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به شما برای شروع کمک کنند:

 

حرکت کنید

متخصص تغذیه و فیزیولوژیست نیویورکی فرانک کوهن می‌گوید: «حرکت کردن باعث آزاد شدن سروتونین می‌شود که یک ماده شیمیایی است که مغز و بدن ما را تنظیم می‌کند».به طور منظم ، ترجیحا خارج از منزل و در اوایل روز ورزش کنید. یک پیاده روی سریع در صبح عالی‌ست. از ورزش کردن در اواخر روز بپرهیزید زیرا خواب شما را مختل می‌کند. ورزش با افزایش ویتامین D به فعالیت فیزیکی خارج از منزل در طول روز کمک می‌کند. زیرا قرار گرفتن بدن در معرض نور آفتاب یا ورزش کردن در فضای باز سطح ویتامین D را در بدنتان افزایش می‌دهد که به ایمنی و رفاه بیشتر بدنتان کمک میکند.

حرکت کنید

 

 

از مراحل آسان شروع کنید

هوپ گیلرمن موسس سازمان گیلرمن می‌گوید: «اگر یوگا انجام می‌دهید یا در هر کلاس دیگری ثبت نام کرده‌اید، از یک مرحله نرمال شروع به کار کنید و کلاس‌های هفته اول خود را طول دهید». در هنگام راه رفتن از پیاده روی سریع شروع کنید و بر گردن و شانه هایتان تمرکز کنید و نفس‌های عمیق بکشید. هفته اول مهم‌ترین زمان برای تنفس یکنواخت و عمیق است که به شما آرامش بخشیده و از بدنتان در برابر آسیب دیدگی محافظت می‌کند.

از مراحل آسان شروع کنید

 

 

به خرید بروید

گیلرمن توصیه می‌کند که یک جفت کفش ورزشی جدید بخرید. کفش بیشتر ورزشکاران در مدت ۶ ماه فرسوده می‌شوند که باعث بیشود بدنتان با هر قدمی که بر می‌دارید خارج از چهار چوب خود قرار گیرد. اگر کفش‌هایتان از پاها و قسمت پایانی ساق‌هایتان به خوبی محافظت نکنند، ماهیچه‌های پاهایتان مجبورند بیشتر کار کنند و شما را زود خسته می‌کنند. این خستگی می‌تواند انگیزه شما را کاهش دهد.

به خرید بروید

 

 

مدیتیشن

نشستن به مدت ۵ دقیقه و تمرکز کردن روی تنفس می‌تواند آسیب‌های ناشی از استرس را روی بدنتان کاهش داده و تواناییتان را برای کنترل شرایط سخت را برایتان آسان کند. مدیتیشن همچنین باعث می‌شود که دوست داشتنی‌تر شوید، شرایط روحیتان بهبود یافته و برای ذهن پرمشغله شما سودمند خواهد بود.

مدیتیشن

 

 

از پوست خود محافظت کنید

در فصل‌های گرم از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کرده تا پوستتان سالم و جوان بماند. ضد آفتاب‌ها بسیار عالی هستند، اما کافی نیستند. آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و اسید فلوریک از پوست شما در برابر آسیب محافظت کرده و خواص ضد پیری دارند.

از پوست خود محافظت کنید

 

 

میان وعده هوشمندانه

وقتی به میان وعده احتیاج دارید اما نمی‌خواهید رژیم غذایی خود را به خطر بیندازید، از بادام‌های خام به جای آب نبات‌ها و چیزهای شور استفاده کنید. آنها به شما کمک می‌کنند که پر انرژی باقی بمانید زیرا سرشار از پتاسیم و آهن است. و اگر به آجیل علاقه ندارید از دیگر تنقلات انرژی زا مانند انگور، هلو و دانه‌های آفتابگردان استفاده کنید.

میان وعده هوشمندانه

 

 

آب بنوشید

نوشیدن آب زلال هر روز برای بهبود عملکرد بدنتان و جلوگیری از تحریک و خشکی پوست بدنتان مهم است. از آب تصویه شده یا آب‌های معدنی استفاده کنید و از آب‌هایی که از کلر و دیگر مواد شیمیایی مضر تشکیل شده‌اند، استفاده نکنید.

آب بنوشید

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.