با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۸ راه برای پاک کردن ذهن از استرس

مدیر یک شرکت بودن کار راحتی نیست. فراز و فرودهای همیشگی دارد. ممکن است موانع، مشکلات برنامه ریزی نشده، مشاجره‌ها و شکست‌هایی وجود داشته باشد که همگی به یک چیز ختم می‌شود، استرس. وقتی که شما نتوانید از استرس اجتناب کنید و به راحتی به آن اجازه رشد و گسترش بدهید، می‌تواند شما را دچار مشکلات جدی بکند. یک ذهن تمیز، یک ذهن سالم و سازنده می‌باشد. در اینجا ۸ راه برای پاک کردن ذهن از استرس برای مدیران مشاغل و شرکت‌‌ها را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید ذهن خود را از استرس خلاص کنید و به شما این اجازه را می‌دهد که به رسیدن به هر هدفی که ترتیب داده‌اید، متمرکز شوید.

8 راه برای پاک کردن ذهن از استرس

 

۱- صحبت با یک دوست

صحبت درباره مشکلات، موانع و راه حل‌های بالقوه با یک دوست، راه فوق العاده‌ای برای کاهش استرس می‌باشد. به عنوان صاحب مشاغل، غالبا ما بسیار درگیر کارمان می‌شویم که حقیقتا این خود ما هستیم که استرس خود را ایجاد می کنیم. به راحتی صحبت کردن درباره همه چیز می‌تواند یک موقعیت به ظاهر ناگوار را برای شما کاملا دگرگون کرده و یاد خواهید گرفت که چیزها به بدی آنچه شما تصور می‌کنید باشند، نیستند. همچنین با دانستن اینکه شما کسی را در گوشه ای دارید و همیشه هم آنجا هست به شما اطمینان مضاعفی برای عبور از هر مانعی خواهد داد.

 

۲- یک کتاب فوق العاده بخوانید

شروع کردن به خواندن یک کتاب به شما کمک می‌کند که دور شوید – بدون اینکه واقعا دور شوید. مطالعه می‌تواند برای یادگیری هر موضوعی که دوست دارید باشد، موضوعاتی از قبیل هر آنچه که باعث استرس کنونی شما شده است. شما با مطالعه می‌توانید به درک، مشاوره و آرامش ذهن دست یابید.

 

۳- افکار خود را در یک دفترچه بنویسید

نوشتن، کاری است که بسیاری از صاحبان مشاغل به مقدار کافی آن را انجام نمی‌دهند – در حالیکه یک تمرین شخصی قوی است که به شما کمک می‌کند هر مسئله یا موقعیتی را بهتر درک کنید. یک دفترچه روی میزتان بگذارید و به هنگام ترک دفترتان آن را در کیفتان بیندازید – همیشه آن را همراه خود نگه دارید. زمانیکه یک موقعیت استرسی ایجاد می‌شود، دفترچه خود را درآورده و آن مسئله را یادداشت نمایید، اینکه چه چیزی سبب این مشکل شده و راه‌های ممکن برای حل آن مسئله. یکبار امتحان کنید – و شما شگفت زده خواهید شد وقتی که می‎بینید از اینکه چگونه بدون تلاش زیاد می‌توانید به یک راه حل برای هر مسئله‌ای برسید.

 

۴- ورزش کردن

ورزش کردن راه فوق العاده‌ای برای خلاصی از استرس می‌باشد – می‌توانید با ورزش، استرس را از خود بیرون کنید. پیدا کردن انگیزه‌ای برای ورزش کردن اغلب بزرگ‌ترین مانع برای غلبه بر آن می‌باشد، اما همینکه شما به آن عادت کنید، دیگر فرصت از بین بردن استرس با ورزش را از دست نخواهید داد. گوشی خود را در ماشین یا کمد بگذارید، هدفون‌های خود را در گوشتان بگذارید، اجازه دهید که خون شما جریان یابد و ضربان قلب شما تنظیم شود. جدا از، از بین بردن استرس، مزایای سلامتی تمرینات منظم کافیست تا شما را برای اینکه این تمرینات منظم را داشته باشید، متقاعد کند.

 

۵- به دویدن‌های طولانی بروید

در کنار ورزش کردن، به دویدن طولانی مدت برای پاک کردن ذهن عادت کنید. دویدن خارج از منزل با چندین مقصد را دوست داشتنی‌ست و این اجازه را به شما می‌دهد که روی رسیدن به هر مقصدی تمرکز کنید. تمرینات بدنی همراه با تمرکز، تمام استرس را از بین می‌برد. درست مثل حالت باشگاه رفتن، گوشی خود را در خانه یا دفتر بگذارید. اگر که گوشی خود را همراه بیاورید، خیلی راحت برای چک کردن ایمیل‌ها به خود استراحت می دهید – حتی یک ایمیل یا پیام می‌تواند باعث بازگشت استرس شود. یک جفت کفش ورزشی مناسب تهیه کنید و فهرست آهنگ‌های مورد علاقه خود را تهیه کنید. بگذارید دویدن و موسیقی شما را احاطه کند.

 

۶- بی وقفه در رینگ بوکس مشتزنی کنید

به باشگاه هایی که در اطراف شما هستند نگاه سریعی بیندازید و می‌بینید که افراد زیادی برای تناسب اندام به رینگ می‌روند. باشگاه‌های بسیاری که رشته بوکس ارائه می‌دهند غالبا از آن بعنوان یک تمرین ضد استرس یاد می‌کنند. گاهی اوقات شما فقط نیاز دارید تا به چیزی ضربه بزنید. اگر بوکس را دوست ندارید به گلف بروید، به تمام توپ‌های گلف موجود در ظرف ضربه بزنید. با هدایت یک توپ گلف برای حدود ۲۵۰ متر یا توپ بیسبال برای ۱۲۰ متر شما به کلی فراموش می‌کنید که اصلا استرس داشته‌اید.

 

۷- زمانی برای مدیتیشن کنار بگذارید

مدیتیشن صحیح، زمانیکه قادر هستید خود را از هرچه که در دنیای اطرافتان می‌گذرد جدا کرده و فقط روی تنفس تمرکز کنید، مزایای جالبی دارد. مدیتیشن استرس را از بین برده و به شما کمک می‌کند به درستی تفکر کنید، تصویر صحیح را ببینید و احتمال حوادث آتی که موجب استرس شما می‌گردد کاهش می‌دهد. بعنوان صاحبان مشاغل شما خیلی پرمشغله هستید – و همواره در حال فعالیت می‌باشید – و اغلب فراموش می‌کنید که یک دقیقه توقف کنید و یک قدم به عقب برگردید تا راحت‌تر تنفس کنید.

 

۸- خود را از تکنولوژی جدا کنید و به پیاده روی بروید

خود را از تکنولوژی جدا کنید. رفتن به طبیعت – به ساحل یا پارک باعث فراموش کردن موقعیت‌های استرسی برای یک دقیقه می‌شود. مرتبط شدن با طبیعت یادآوری می‌کند که ما درکنار چیزهایی که موجب استرس می‌شود، تنها قطعه‌ای کوچک از یک تصویر بسیار بزرگتر هستیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.