با پزشکان

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

۸ ماده غذایی برای داشتن خواب بهتر شبانه

در این مقاله ۸ ماده غذایی برای داشتن خواب بهتر شبانه را به شما معرفی می‌کنیم:

 

ماهی

اکثر ماهی‌ها مخصوصا سالمونف، قزل آلا و ماهی تن سرشار از ویتامین B6 هستند که برای ساختن ملاتونین و سروتونین ضروری هستند. از مواد غذایی دیگر که دارای ویتامین B6 هستند، می‌توان سیر خام و پسته را نام برد.

ماهی

گردو

گردو منبع خوبی از تریپتوفان است که با افزایش ملاتونین و سروتونین در بدن به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. محققان در دانشگاه تگزاس دریافتند که گردو حاوی ملاتونین است که هنگامی که خورده می‌شوند، در به خواب رفتن سریع‌تر به شما کمک می‌کند.

گردو

برنج

برنج دارای شاخص قند خون بالاست که به طور طبیعی قند خون و سطح انسولین شما را افزایش می‌دهد و با آزاد کردن تریپتوفان به کوتاه شدن زمان به خواب رفتن شما کمک می‌کند.

برنج

بادام

بادام سرشار از منیزیم (یک ماده معدنی مورد نیاز برای خواب خوب) است. مطالعات نشان داده‌اند که هنگامی که سطح منیزیم به اتمام می‌رسد، خوابیدن مشکل می‌شود.

بادام

آب آلبالو

با توجه به تحقیقات محققان دانشگاه پنسیلوانیا و روچستر، گیلاس به طور طبیعی سطح ملاتونین را افزایش می‌دهد. مطالعات اخیر نشان داد کسانی که آب آلبالو نوشیدند، نسبت به کسانی که یک نوشیدنی دارویی نوشیدند، بیخوابی آنها بیشتر بهبود پیدا کرد.

آب آلبالو

چای بابونه

شاید بهترین و معروف‌ترین نوشیدنی قبل از خواب چای بابونه باشد که با افزایش گلیسین (یک ماده شیمیایی که عضلات را شل می‌کند و مانند یک آرام بخش خفیف عمل می‌کند) خوابی راحت را به ارمغان می‌آورد.

چای بابونه

سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کاهو و اسفناج، منبع غنی کلسیم هستند که به مغز کمک می‌کند که ملاتونین تولید کنند. سالادهای حاوی این مواد دارای ماده‌ای هستند که دارای خواص آرامش بخش است و روی مغز مانند مواد مخدر اثر می‌گذارد.

سبزیجات دارای برگ سبز

عسل

قند طبیعی موجود در عسل کمی سطح انسولین را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا تریپتوفان بیشتری وارد مغز شود. خوردن یک قاشق مرباخوری عسل قبل از خواب یا ترکیب آن با چای بابونه به شما یک خواب آرام را در طول شب می‌دهد.

عسل

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۷ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.