با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۹ راهکار مناسب عوض کردن یک روز بد

هیچ کسی از داشتن یک روز بد در امان نیست. شما، رئیس مافوق شما، مشتریان ایراد گیر، زندگی خانوادگی پر هرج و مرج، و زندگی سرشار از استرس، می‌توانند هر یک از ما را در معرض داشتن یک روز بد قرار دهند. خوشبختانه ما در عصری مدرن از تحقیقات علمی زندگی می‌کنیم که بر داشتن یک زندگی متعادل، سالم و خوش بینانه متمرکز است. ما همچنین فناوری‌های جدید را داریم که به بهبود وضعیت روحی ولو برای کوتاه مدت کمک می‌کند. با ما همراه باشید با ۹ راهکار مناسب عوض کردن یک روز بد

ر

۱- ضرباهنگ‌های دوگانه

با گوش دادن به ضرباهنگ‌های دوگانه روز خود را آغاز کنید. ضرباهنگ‌های دو گانه، تکنولوژی امواج مغزی هستند که به مغز کمک می‌کنند که طول موج‌های مختلفی را دریافت کرده و حال و هوای شما را عوض کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که ضرباهنگ‌های دو گانه می‌توانند ذهن شما را پرورش داده و آن را از یک وضعیت وحشتناک به یک وضعیت خالی از استرس و خوش بینانه تغییر دهند. دریافت برنامه‌های کاربردی، دانلود یک برنامه کاربردی که بطور خاصی باعث افزایش حالات روحی مثبت در شما می‌شود و با فرکانس‌هایی مطابق است که می‌تواند حال شما را دگرگون گند.

 

۲- صحبت با یک شخصی خارج از محدوده خانواده و دوستان شما

وقتی مشکلی پیش می‌آید، همیشه یک راه حل کابردی نیز در کنارش وجود دارد. صحبت درباره یک مشکل با دیگران بسیار لازم و ضروری می‌باشد و به درمان و تغییر عادات و حالات شما و حل مشکل و داشتن احساس بهتر کمک زیادی می‌کند. اما نکته اینجاست که این شخص در محدوده دوست یا شخصی که شما را می‌شناسد نباید باشد زیرا که شما نمی‌خواهید که بار مشکل را بر دوش دوستان، خانواده یا همکارانتان بگذارید، روزشان را بدتر کنید یا برای کسانی که ممکن است باعث رنجش شما باشند، تنش ایجاد کنید. مثلا اگر مسئله رییس شماست، صحبت با یک همکار ضررش بیش از منفعتش است زیرا که ممکن است حرف شما را پیش رییس ببرد. دقت کنید که این نکته فقط برای یک روز بد شماست و نه همیشه زیرا برای مشکلات دراز مدت خود قاعدتا باید با خانواده و دوستان و مشاوران خوب و کاربلد، مشکلات خود را در میان بگذارید.

 

۳- نوشتن ایمیل تشکر

گاهی اوقات بهترین راه برای عوض کردن روز بد، بیرون آمدن از خویش است. به آخرین شخصی که کار مهمی برای شما انجام داده فکر کنید و برای وی یک یادداشت تشکر ویژه ارسال کنید. مطالعات درباره قدردانی نشان می‌دهند که نوشتن چیزهایی که شما قدردان آن‌ها هستید به بهبود خوشبینی شما کمک می‌کند. با فکر کردن درباره چیزی که شخصی برای شما انجام داده و با تقسیم نمودن آن شما حال خود را بهبود می‌بخشید (و یا شاید حال شخص دیگری را نیز). استفاده از این روش در فرایند فروش نیز به از بین بردن استرس افرادی که می‌خواهید بعنوان مشتری جذبشان کنید مفید است.

 

۴- پیاده روی سریع

هنگامیکه شما عصبانی یا ناراحت هستید، یکی از بهترین راه حل‌ها، حرکت کردن است. خون از گروه‌های ماهیچه‌های بزرگ شما و اندامتان به بیرون حرکت می‌کند و هنگامی که ناراحت یا عصبانی هستید در جهت غریزه جنگیدن یا فرار کردن، جریان می‌یابد و به مغز باز می‌گردد یعنی جایی که انتخاب‌ها و راه حل‌های بهتری را در نظر دارید. پیاده روی همچنین موجب ترشح اندورفین و آرام کردن شما می‌شود.

 

۵- خوراکی‌هایی از شکلات تلخ

شکلات تلخ باعث بهبود حال روحی به دلیل رزوراترول موجود در آن که موجب تولید اندورفین و سروتونین می‌گردد، می‌شود. مراقب باشید که روزانه تا حدود ۲۸ گرم از آن مصرف کنید، یعنی مقدار بهینه برای مزایای سلامتی. خریدن یک بسته شکلات تلخ و گذاشتن آن در میزتان احتمالا یک راه حل خوبی می‌باشد، اما فقط خود را محدود به یک راه حل در روز نمایید.

 

۶- تفکر

تفکر یا مدیتیشن تمرینی برای کاهش استرس می‌باشد که بیشتر و بیشتر در حال متداول شدن می‌باشد و دلیل خوبی است برای شرکت‌ها که اتاق‌های مدیتیشن برای کارکنان خود بمنظور تنفس و تمرکز، داشته باشند. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که مدیتیشن کامل ذهن، تمرکز طولانی مدت و قابلیت انجام چندین کار را بهبود می‌بخشد، پس اضافه کردن مدیتیشن به برنامه روزمره خود به شما این اجازه را می‌دهد تا با روزهای بد آتی ماهرانه‌تر کنار بیایید. تمام آنچه که برای شروع نیاز دارید این است که ذهن خود را برای دو دقیقه پاک کنید و به خود اجازه تمرکز مجدد را بدهید.

 

۷- چرت زدن

دیشب به مقدار کافی نخوابیده‌اید؟ اگر می‌توانید برای یک چرت کوتاه به اتومبیل خود بروید که این کار باعث از بین بردن اثرات استرس می‌شود. یک خواب کوتاه بیست دقیقه‌ای هوشیاری را بهبود بخشیده و به موتورهای کارکردی شما کمک می‌کند و می‌توانید به محض اینکه سر کار خود بر می‌گردید خلاقیت خود را افزایش داده و بهره وری خود را بهبود ببخشید.

 

۸- به یک طنز پرداز گوش دهید

خنده بهترین داروست مخصوصا وقتی که به هنگام استرس می‌رسید. گوش دادن به حرف‌های خنده دار روزمره کمدین مورد علاقه‌تان اکسیژن تنفسی شما را بیشتر کرده، گردش آن را سرعت بخشیده و استرس شما را کاهش می‌دهد.

 

۹- مراجعه به دکتر

اگر روز بد شما بدتر شد و احساس بیماری یا دستپاچگی در شما آغاز شد، یا اینکه روز بد شما تبدیل به هفته‌ها یا ماه‌ها شد، به یک دکتر روانشناس مراجعه کنید. شما می‌توانید یک قرار ملاقات سریع از طریق تلفن خود با یک دکتر داشته باشید و یا در صورت امکان می‌توانید با او تماس تصویری برقرار کنید و مشاوره‌های کارشناسانه درباره استرس خود دریافت نمایید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.