با پزشکان

دکتر محمد آذرفر

پزشک تغذیه کلینیکی و متابولیسمی

دکتر امیر حسن محبوبی

فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی اطفال

۹ چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند

قبل از اینکه صحبت کنید فکر کنید. همه ما این را می‌دانیم اما، رو راست باشید آیا واقعا این را انجام می‌دهید؟ چیزهایی است که هرگز نباید گرفتار گفتن آن شوید، به خصوص اگر شما خودتان را یک مدیر می‌نامید. از آنجا که شما قدرت تاثیرگذاری بر کارکنان را دارید باید کلمات مناسب انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید در معرض خطر یک رییس بد بودن هستید.
ما از یک کارآفرین جوان موفق پرسیدیم: “چه چیزی نباید هرگز یک مدیر خوب بگوید و چرا؟” در اینجا ۹ چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند، آورده شده است که آنها پیشنهاد می‌کنند از زبان ویژه مدیریتی خود حذف کنید.

9 چیز که مدیران خوب هرگز نمی‌گویند

۱- درحال حاضر وقت ندارم

بله، یک مدیر به طور مداوم مشغول است. گذاشتن جلسات هرگز پایانی ندارد، اما شما همیشه باید برای پاسخ به سوال یک کارمند زمان داشته باشید. اگر به یک کارمند به طور مداوم گفته شود: “در حال حاضر زمان خوبی نیست” یا “بعدا بیا،” آنها پرسیدن سوال را متوقف خواهند کرد. همیشه برای کارکنان خود زمان داشته باشید.

 

۲- زیرا این راهی است که همیشه انجام می‌دهیم

یک مدیر قوی هرگز نباید پیشنهادات کارکنان خود را با گفتن فلان چیز کاری است که همیشه انجام می‌شود مورد تمسخر قرار دهد. مدیران قوی باید با ذهن باز گوش کنند و فکر کنند. اگر آنها واقعا باور دارند پیشنهاد یک کارمند، خوب نیست، آنها باید زمان بگذارند و دلیلش را توضیح دهند. مدیران قوی باید در هر نقطه در زمان به پیشنهادات روی باز نشان دهند و از پیاده سازی تغییرات برای بهتر شدن خوشحال باشند.

 

۳- به چه فکر می‌کردی؟

یک مدیر قوی هرگز نباید از کارمند خود را بپرسد، “به چه چیز فکر می‌کردی؟” کارمندان اشتباه می‌کنند و این مهم است که اجازه دهیم آنها از اشتباهاتی که کردند درس بگیرند به جای سرزنش کردن آنها. هنگامی که شما از یک کارمند، به صورت تهاجمی و خشن انتقاد می‌کنید، تنها چیزی که آنها یاد خواهند گرفت این است که برای نباختن بازی کنند به جای اینکه برای برد بازی کنند. و این فقط به آنها صدمه نمی‌زند بلکه کل شرکت را آسیب می‌رساند.

 

۴- به این شکل، اجازه بدهید من انجام دهم

من عادت داشتم ایمیل‌ها را اصلاح کنم، پیشنهادات را ویرایش کنم و به تماس‌های تلفنی گوش دهم وقتی که من فکر می‌کردم من می‌توانم کاری را که همکار به انجام می‌رساند به نحو بهتری انجام دهم. آنچه که من آموختم این بود که با انجام دادن آن توسط خودم به جای دادن بازخورد و اجازه دادن به آن فرد برای سعی دوباره، من از روش مربیگری انتقادی استفاده می‌کردم به عنوان یک راه اصولی تا به کسی که آن کار را انجام می‌دهد بفهمانم چگونه می‌توان وظیفه‌ای را به انجام رساند.

 

۵- کارمند X این کار را بهتر از شما انجام می‌دهد

مقایسه کارمندان با یکدیگر یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که به نوبه خود می‌تواند روابط کاری را به رقابت تبدیل کند. رقابت‌های داخلی باید سالم باشد نه کینه توزانه. مدیران قوی به این نکته توجه دارند که از انجام کار بدون توهین به دیگران قدردانی کنند.

۶- “تو نمیفهمی”

هر کس می‌داند مدیران موثر تنها افراد هوشمند را استخدام می‌کنند، اما بعدها گفتن این جمله به آنها که چیزی را نمی‌فهمند، هوش آنها را تحقیر می‌کند. اینکار به روحیه آسیب می‌زند. یک مدیر قوی متوجه می‌شود که اگر سوء تفاهم در تیم خود وجود دارد، وظیفه او است که سر صحبت را باز کند و همه چیز را حل و فصل کند.

 

۷- “عملکرد فردی شما می‌تواند این شرکت را در خطر بیاندازد.”

یکی از چیزهای سمی که یک مدیر قوی هرگز نباید به یک کارمند بگوید این است که عملکرد فردی شما می‌تواند شرکت را غرق کند. در عوض، مدیران قوی کار گروهی و این ایده که هر یک از اعضای تیم در راه منحصر به فرد همکای کند تا به عملکرد کلی شرکت کمک کند را ترویج می‌دهد. کارمندان هرگز نباید فشار حمل یک شرکت را به تنهایی بر روی شانه‌های خود احساس کنند.

 

۸- “آنطور که باید کارساز نیستی.”

گفتن این جمله باعث می‌شود که کارمندان شور و شوق خود را از دست بدهند و به ندرت تمایل آنها را برای کار سخت برای شما افزایش می‌دهند. با پایین قرار دادن آنها ، از نظر حرفه‌ای و شخصی، شما به احتمال زیاد پاسخ منفی دریافت خواهید کرد، و احتمالا حتی احترام خود را از دست می‌دهید. سعی کنید پیام [خود] را در راه تاثیرگذارتری به آنها بدهید مانند: ” من به شما اعتماد دارم که نور خورشید را به اندازه کافی برای حفظ قدرت خود جذب خواهید کرد.”

 

۹- چون من اینگونه می‌گویم

همیشه باید یک دلیل وجود داشته باشد که از کسی در تیم خود بخواهید که کاری را برایتان انجام دهد. یک مدیر قوی به کارکنان خود اعتماد می‌کند و برای شفافیت به اندازه کافی به آنها اجازه می‌دهد تا به آنها کمک کند، درک کنند که چگونه یک درخواست یا ایده ماموریت شرکت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

 

۵ روش کم کردن استرس برای مدیران

۶ مزیت نوشتن شرح کار برای کسب و کار
چهار هدف کلیدی صاحبان مشاغل کوچک

۱۶ مهارت لازم صاحبین مشاغل برای موفقیت

۸ نکته ضروری برای یک نشست کاری موفق

۸ راه دوری از پیامدهای منفی اخراج از کار

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
تاریخ: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
داغترین مطالب

جهت عضویت در خبرنامه چیدنی لطفا نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.